Flat settings

Swedish translation: neutrala inställningar

09:46 Dec 20, 2016
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other / Sound
English term or phrase: Flat settings
Jag behöver hjälp att översätta flat settings. Det har med ljudinställningar att göra och de andra är bas, diskant, standard o s v. Sedan kommer detta flat settings. Om jag förstår det rätt är det att man inte gjort några ändringar/förbättringar av ljudet, det är precis som inspelat, men är osäker och hittar inget bra ord på svenska. Hoppas att någon kan hjälpa under dagen.

Stort tack på förhand!
Evelina Helena
Swedish translation:neutrala inställningar
Explanation:
Alla volym, ton- inställningar på "0"... bara en idé ;)

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2016-12-20 10:19:24 GMT)
--------------------------------------------------

obs det gäller inte volym, bara ton
Selected response from:

Frank van Remmen
Grading comment
Tack så mycket
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3grundinställningar / utgångsinställningar
Ludvig Fischer
3neutrala inställningar
Frank van Remmen


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
flat settings
neutrala inställningar


Explanation:
Alla volym, ton- inställningar på "0"... bara en idé ;)

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2016-12-20 10:19:24 GMT)
--------------------------------------------------

obs det gäller inte volym, bara ton

Frank van Remmen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack så mycket

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
flat settings
grundinställningar / utgångsinställningar


Explanation:
Jag är inte ljudtekniker, men lite generiska termer tror jag fungerar för att ställa bas, mellanregister och diskant i mitten.

Citat Farbror Barbro, NileCity 105,6: "Dä finns inga genvägar ti dä pärfäkta ljudä"!

Ludvig Fischer
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search