overall bypass valve

Swedish translation: bypassventil

13:32 Apr 11, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Other / Compressor
English term or phrase: overall bypass valve
- The overall bypass valve PCV-4545 opens
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:bypassventil
Explanation:
är också vanligt, det brukar jag använda i mina tekniska handböcker. Svens förbikopplingsventil är också korrekt, däremot har jag aldrig hört passerventil, den finns inte ens med i Talvitie Fi-sv teknisk ordbok. Sen kan man ju lägga till huvud- om det behövs för sammanhanget, men finns det bara en bypassventil kan man nog hugga huvvet av den.
Selected response from:

Reino Havbrandt (X)
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bypassventil
Reino Havbrandt (X)
3allmän passerventil
Kjelle
3huvudförbikopplingsventil
Sven Petersson


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
huvudförbikopplingsventil


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 805

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
allmän passerventil


Explanation:
borde inté vara finlandism (reservation)

Kjelle
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 43

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bypassventil


Explanation:
är också vanligt, det brukar jag använda i mina tekniska handböcker. Svens förbikopplingsventil är också korrekt, däremot har jag aldrig hört passerventil, den finns inte ens med i Talvitie Fi-sv teknisk ordbok. Sen kan man ju lägga till huvud- om det behövs för sammanhanget, men finns det bara en bypassventil kan man nog hugga huvvet av den.

Reino Havbrandt (X)
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 181
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mårten Sandberg
7 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search