tripped

Swedish translation: löser ut

18:11 Apr 11, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Other / Compressor
English term or phrase: tripped
The compressor will be tripped of the following reasons automatically:
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:löser ut
Explanation:
"Kompressorns skydd löser ut av följande anledningar:". Dvs. överströms-, moment-, spännings- eller annat skydd löser ut med resultat att kompressorn stannar. Om man bara skriver "stängs av" så vet man inte om avstängningen skett per automatik eller genom mänskligt ingripande
Selected response from:

Bo Soderholm
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3löser ut
Bo Soderholm
5trippar
Mårten Sandberg
3stängs av
Kjelle


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stängs av


Explanation:
skulle jag nyttja

Kjelle
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 43

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
löser ut


Explanation:
"Kompressorns skydd löser ut av följande anledningar:". Dvs. överströms-, moment-, spännings- eller annat skydd löser ut med resultat att kompressorn stannar. Om man bara skriver "stängs av" så vet man inte om avstängningen skett per automatik eller genom mänskligt ingripande

Bo Soderholm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gorel Bylund: Absolut
1 min
  -> Tack och god natt Görel!

agree  Reino Havbrandt (X)
11 hrs
  -> Tack Reino!

agree  EKM
2 days 5 hrs
  -> Tack Mårten!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
trippar


Explanation:
"kompressorn trippar (automatiskt) av följande..."
Man säger så, vet jag av egen erf. Beror på läsekretsen. "Trippar" är förstås lite fackmässigt
"automatiskt" ligger i sakens natur så det är inte strikt nödvändigt

Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 233




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search