clean up

Swedish translation: rensa/upp (om disk, minneskort)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:clean up
Swedish translation:rensa/upp (om disk, minneskort)
Entered by: Ulla Lundquist

14:17 May 2, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Photography/Imaging (& Graphic Arts) / EU Standards
English term or phrase: clean up
om "rensning" av innehållet på ett minneskort till digitalkamera t ex.
Vad sägs eg., dvs vilket verb använder ni,tack?
Ulla Lundquist
Italy
rensa /rensa upp
Explanation:
jfr ex Windowsfunktionen Diskrensning som bara tar bort "onyttigt" innehåll, inget går eg. till spillo.
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2tömma
Görel Bylund
3 +2rensa /rensa upp
Mårten Sandberg


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
tömma


Explanation:
...skulle jag nog välja, förutsatt att det handlar om att radera allt innehåll på minneskortet?

Radera kan man ju också säga, men rensa tycker i alla fall jag inte känns helt OK här.

Görel Bylund
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Madeleine MacRae Klintebo: Fast jag föredrar nog ditt radera
1 hr
  -> Tack!

agree  cologne: radera
19 hrs
  -> Tack!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
rensa /rensa upp


Explanation:
jfr ex Windowsfunktionen Diskrensning som bara tar bort "onyttigt" innehåll, inget går eg. till spillo.

Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 11
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt (X): När det gäller TRADOS clean-up översätter jag också med rensa
7 hrs

agree  Görel Bylund: Jag tar tillbaka allt jag tidigare sagt och påstår motsatsen! :-)
23 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search