License an image

Swedish translation: köpa användningsrätt till en bild

09:56 Aug 10, 2018
English to Swedish translations [PRO]
Law/Patents - Photography/Imaging (& Graphic Arts) / License
English term or phrase: License an image
Att betala för att få rätt att använda/publicera en bild.
Anna Norman
Sweden
Swedish translation:köpa användningsrätt till en bild
Explanation:
Man kan uttrycka det mer eller mindre svengelskt...
Selected response from:

Joakim Braun
Sweden
Grading comment
Entydigt och bra förslag, tack.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Licensiera en bild
Bjorn Olsberg
4köpa användningsrätt till en bild
Joakim Braun
3köpa licensrätt till en bild
C. Heljestrand


Discussion entries: 1





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
license an image
Licensiera en bild


Explanation:
Du licensierar en bild och får på så sätt en licens för att använda bilden.

Bjorn Olsberg
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Herbst
15 hrs

2 days 4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
license an image
köpa licensrätt till en bild


Explanation:
Jag tycker också att "licensiera" handlar om att utfärda, inte att införskaffa. Kan man skriva om till "köpa licensrätt till en bild"?



C. Heljestrand
Spain
Works in field
Native speaker of: Swedish
Notes to answerer
Asker: Ja, jag skrev "köpa en licens" eller något, det borde åtminstone inte skapa förvirring.


2 days 5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
license an image
köpa användningsrätt till en bild


Explanation:
Man kan uttrycka det mer eller mindre svengelskt...


    https://www.sfoto.se/wp-content/uploads/2018/03/prisguiden_2018.pdf
Joakim Braun
Sweden
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Entydigt och bra förslag, tack.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search