heat map

Swedish translation: värmekarta

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:heat map
Swedish translation:värmekarta
Entered by: Fredrik Pettersson

15:23 Sep 22, 2011
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Retail
English term or phrase: heat map
Heat map förekommer i en allmän beskrivning av en fysisk säkerhetsanordning som består av en specialbyggd hårdvaruapparat med tillhörande programvara. Den säljs till bensinstationer osv:

Key Features:
Small hardware footprint
No software installation or activation
Integrated I/O
Wall mount options
Analytics ready

Analytics and On-Demand Reporting options include:
People Counting
Heat Map
Items Left Behind or Removed
Camera Tampering
Advanced Event Based Search

Min översättning:

Nyckelegenskaper:
Liten hårdvara
Ingen programvaruinstallation eller aktivering
Integrerad I/O
Alternativ för väggmontering
Färdig för analys

Alternativ för analyser och on-demand-rapportering inkluderar:
Personräknare
Värmeavbildning
Föremål som kvarlämnats eller tagits bort
Kameramanipulering
Avancerad händelsebaserad sökning

Kan det vara rätt översatt?: värmeavbildning
Fredrik Pettersson
Hong Kong
värmekarta
Explanation:
Är ett ord som med flera betydelser.

--------------------------------------------------
Note added at 1 timme (2011-09-22 17:00:17 GMT)
--------------------------------------------------

har flera betydelser :)
Selected response from:

Tomas Rosell
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1värmekarta
Tomas Rosell
4termografibild
Sven Petersson


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
termografibild


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 62

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
värmekarta


Explanation:
Är ett ord som med flera betydelser.

--------------------------------------------------
Note added at 1 timme (2011-09-22 17:00:17 GMT)
--------------------------------------------------

har flera betydelser :)

Tomas Rosell
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Larsson
14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search