Clappers

Swedish translation: klappinnar

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Clappers
Swedish translation:klappinnar
Entered by: C. Heljestrand

14:42 Nov 3, 2010
English to Swedish translations [PRO]
Marketing - Sports / Fitness / Recreation
English term or phrase: Clappers
Uppblåsbara "stänger" för att applådera med.

Clappers, taptap, (tyska: Klatschstangen)

Se bilder!

http://www.bizfriendmarketing.com/catalog/images/P6-11.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_QoK9q5hBWOo/RfV5XHwlwCI/AAAAAAAAAA...
C. Heljestrand
Spain
klappinnar
Explanation:
Detta måste vara bäst! :)
Selected response from:

Lena Svensson
Sweden
Grading comment
Tackar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2klappinnar
Lena Svensson
3applådrör
P-O Nilsson
3klapptapp
Andreas Majetic
3klapprör
Lena Svensson


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
clappers
klapprör


Explanation:
Hittade annonslänken nedan!


    Reference: http://www.newpro.se/New%20Pro%20Creation/E47B8F6B-853B-11DB...
Lena Svensson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 7

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
clappers
klapptapp


Explanation:
Hittade också länken till klapprör tidigare men tyckte det lät lite sisådär. Verkar inte finnas något vedertaget uttryck så härmed myntar vi klapptapp (istället för istapp, hah) som ny svensk och klatschig term.

Mamma, kan vi inte köpa de där klapptapparna?
Självklart, ingen går väl på match utan klapptappar!

;)

Andreas Majetic
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 43

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
clappers
applådrör


Explanation:
Fångar väl i alla fall betydelsen ...

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2010-11-03 15:15:08 GMT)
--------------------------------------------------

Hittade en länk:

http://majanordmark.blogg.se/2009/june/

P-O Nilsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
clappers
klappinnar


Explanation:
Detta måste vara bäst! :)


    Reference: http://www.mobilblogg.nu/o.o.i.s?id=42&imgid=5487&user=bloms...
Lena Svensson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Tackar!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annikki Kallay: Klappinnar var ordet... Går att googla på!
1 hr
  -> Tack! :)

agree  Andreas Majetic: Det var ännu bättre, fasen också att jag inte tänkte på det =)
1 hr
  -> Tack Andreas! :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search