set shift direction

Swedish translation: sätt förflyttningens rikting

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:set shift direction
Swedish translation:sätt förflyttningens rikting
Entered by: Hans-Bertil Karlsson (X)

08:14 Jan 26, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / digital cameras
English term or phrase: set shift direction
förekommer under rubriken shooting mode på gränssnittet till en digitalkamera
Hans Karlson (X)
Sweden
sätt förflyttningens rikting
Explanation:
håller just själv på med en digikamera och upptäckte att asiaterna använder shift för riktning :-(

Är det möjligen en autofokusfunktion, där man kan ställa från vilket håll det rörliga motivet kommer in i bild (flerfältsmätning i rutor)??
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson (X)
Sweden
Grading comment
Vet ej om det är en autofokusfunktion eftersom jag ännu bara fått en gloslista och väntar på själva manualen.
Stort tack, Hans!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5sätt förflyttningens rikting
Hans-Bertil Karlsson (X)
1fastställ/ändra riktning
Lisa Lloyd


  

Answers


1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
fastställ/ändra riktning


Explanation:
gissar bara, behöver mer sammanhang

hey, you dribble and shoot...

:)

Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1143
The asker has declined this answer

2 days 7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
sätt förflyttningens rikting


Explanation:
håller just själv på med en digikamera och upptäckte att asiaterna använder shift för riktning :-(

Är det möjligen en autofokusfunktion, där man kan ställa från vilket håll det rörliga motivet kommer in i bild (flerfältsmätning i rutor)??

Hans-Bertil Karlsson (X)
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Vet ej om det är en autofokusfunktion eftersom jag ännu bara fått en gloslista och väntar på själva manualen.
Stort tack, Hans!!!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search