Autosensing

Swedish translation: Nätadapter med automatisk avkänning av nätspänningen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Autosensing AC adapter (100/240 V) for worldwide usage
Swedish translation:Nätadapter med automatisk avkänning av nätspänningen
Entered by: Renassans LS

18:41 Jan 28, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Hardware
English term or phrase: Autosensing
Autosensing AC adapter (100/240 V) for worldwide usage. Tillbehör till bärbar dator.
Renassans LS
Nätadapter med automatisk avkänning av nätspänningen ...
Explanation:
.. för användning över hela världen.

Skulle jag nog skriva för att undvika missförstånd. Automatiskt kan ju vara så mycket :-)

Autosensning är inget bra uttryck att lämna oöversatt - laptopanvändarna är nog inte alltid så tekniska (säljare, chefer och andra... * fniss *)
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson (X)
Sweden
Grading comment
Tackar Hans-Bertil!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Nätadapter med automatisk avkänning av nätspänningen ...
Hans-Bertil Karlsson (X)
5automatisk
CATNIP (X)
4 -1Autosensing
Ulla Lundquist


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Autosensing


Explanation:
En metod för indentifiering av anslutningsprotokoll i ett nätverk. Denna metod identifierar förutom tillåten överföringshastighet också om en enkel eller tvåvägs (halv eller full duplex) kommunikation är möjlig. Den aktiva enheten i ett nätverk - hub eller switch - är den del som sköter detta. Om två datorer ansluts till varandra finns inte någon autosensingfunktion.
Sàger nedanstående uppslagsbok


    Reference: http://www.kjelloco.se/kjellfakta/uppslagsbok/
Ulla Lundquist
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 87

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Rasmus Carlsson: Det handlar snarare om nätspänning än nätverk.
23 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
automatisk


Explanation:
... växelströmsadapter för internationellt bruk. Funkar det?


    Reference: http://www.siemens.se/mobiltelefoner/produkter/mobiltelefone...
CATNIP (X)
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 94

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Nätadapter med automatisk avkänning av nätspänningen ...


Explanation:
.. för användning över hela världen.

Skulle jag nog skriva för att undvika missförstånd. Automatiskt kan ju vara så mycket :-)

Autosensning är inget bra uttryck att lämna oöversatt - laptopanvändarna är nog inte alltid så tekniska (säljare, chefer och andra... * fniss *)

Hans-Bertil Karlsson (X)
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tackar Hans-Bertil!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search