banners

Swedish translation: banner, bannern, banners, webbreklam

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:banner
Swedish translation:banner, bannern, banners, webbreklam
Entered by: Tess Whitty

03:28 Dec 29, 2003
English to Swedish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: banners
Banner advertising on Internet pages.
Tess Whitty
United States
banner
Explanation:
...heter det på svenska också.

http://www.advantage.msn.se/flattened/B29CA6FE-CDE6-491E-BB8...
En banner är ett rektangulärt annonsutrymme som kan ha ett antingen statiskt eller animerat innehåll

http://susning.nu/Banner:
Ordet banner är engelska för banér eller fana. Till svenska har detta ord lånats in under dotcom-boomen i slutet av 1990-talet i betydelsen (avlång) reklamruta i (överdelen av) en webbsida.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-30 06:42:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Banners i plural, bannern i bestämd form.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack för bra förklaring!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5banner
myrwad
4Baner
Empty Whiskey Glass


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Baner


Explanation:
Baner


    Reference: http://www.foreignword.com/Tools/dictsrch.htm
Empty Whiskey Glass
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
banner


Explanation:
...heter det på svenska också.

http://www.advantage.msn.se/flattened/B29CA6FE-CDE6-491E-BB8...
En banner är ett rektangulärt annonsutrymme som kan ha ett antingen statiskt eller animerat innehåll

http://susning.nu/Banner:
Ordet banner är engelska för banér eller fana. Till svenska har detta ord lånats in under dotcom-boomen i slutet av 1990-talet i betydelsen (avlång) reklamruta i (överdelen av) en webbsida.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-30 06:42:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Banners i plural, bannern i bestämd form.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6171
Grading comment
Tack för bra förklaring!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mattias Kar�n
2 hrs
  -> Tack!

disagree  bamseproz (X): Håller inte med om "banners" i plural. Möjligen "bannrar".
1856 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search