flat sequence structures

Swedish translation: plan sekvensstruktur, plan sekvensuppbyggnad

17:38 Jan 31, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: flat sequence structures
Program för mätning och signalbehandling. tyvärr ingen mer text
Bo Hellenbrandt
Sweden
Swedish translation:plan sekvensstruktur, plan sekvensuppbyggnad
Explanation:
Det man vill ha fram är att sekvensen byggs upp i ett plan, utan att trava olika delar på varandra. Vad man avser i detalj kan man inte veta utan mer sammanhang.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack alla tre! Jag använder "plan sekvensstruktur" men alla förslag är bra.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(flat/rak/platt sekvensstruktur)
Mario Marcolin
3plan sekvensstruktur, plan sekvensuppbyggnad
myrwad
3rak flödesstruktur / sekvensstruktur
Hans-Bertil Karlsson


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rak flödesstruktur / sekvensstruktur


Explanation:
Följande är hämtat från en googling:

With the new flat sequence structure, you can lay out your sequence like a filmstrip, rather than stacking it, which makes it easier to visualize the data flow

Jag är inte säker på mitt svar - men det är kanske så...

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
plan sekvensstruktur, plan sekvensuppbyggnad


Explanation:
Det man vill ha fram är att sekvensen byggs upp i ett plan, utan att trava olika delar på varandra. Vad man avser i detalj kan man inte veta utan mer sammanhang.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6167
Grading comment
Tack alla tre! Jag använder "plan sekvensstruktur" men alla förslag är bra.

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(flat/rak/platt sekvensstruktur)


Explanation:
i exemplet nedan visas alla item i rak sekvens (oavsett hierarki)
"Flat Sequence Structure --
There are now two sequence structures: the new Flat Sequence structure and the Stacked Sequence structure.
The FlatSequence structure, like the Stacked Sequence structure, contains one or more subdiagrams, or frames, that execute in sequential order,
but the Flat Sequence structure displays all the frames at once and executes the frames from left to right until the last frame executes"
http://www.natinst.de/pdf/lv ugm/Complete list of LabVIEW 7 ...
cf även:
"introduseres en ny flat sekvensstruktur. Se figuren under. Her er sekvensene plassert etter hverandre i blokkdiagrammet. Fordelen er her at du har full oversikt over de forskjellige sekvensene. Den flate strukturen tar opp mer plass i blokkdiagrammet så det må bli en avveining mellom plass over oversikt som avgjør hvilken struktur du bør velge."
http://auto.stud.iet.hist.no/labview/leksjon2/labview7/struk...

Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1883




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search