Endorsement

Turkish translation: onaylama

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Endorsement
Turkish translation:onaylama
Entered by: Nizamettin Yigit

22:39 Nov 5, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Advertising / Public Relations
English term or phrase: Endorsement
Bir üretici ile tanınmış bir kişi (kişi) arasında yapılan bir sözleşme metninde, kişinin o üreticiye ait ürün veya ürünleri, yiyerek, içerek, giyerek, kullanarak, takarak ve zaman zaman da bunu kullandığını veya tavsiye ettiğini sözlü olarak söyleyerek, o ürünün tanıtım, promosyon, satış, vssine katkıda bulunurken,
yapmış olduğu şey.
Örnek: Podyumda şarkı söyleyen sanatçının üzerindeki giysi, aralarda içtiği içeceği, veya sprocunun giyindiği ayakkabı, yüzücünün gözlüğü vs için yukarıda yapılan işlemi düşünün...

Vakit ayırıp yanıt verenlere şimdiden teşekkürler..

Kelimelerin sözlük anlamını herkesin bildiğini farzediyoruz. Daha uygun usturuplu bir karşılık arıyoruz.
Nizamettin Yigit
Netherlands
onaylama
Explanation:
Tanses Gülsoy, Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü

endorsement: a. (Reklam) onaylama. Reklamda ürünü tanıtan kişinin ünlü ya da ürünün kullanıldığı alanda uzman kabul edilen bir kimse olması. Örneğin, makarna markasının reklamını ünlü bir aşçıbaşının yapması gibi. Onaylama öğesi kullanan reklamlara endorsement advertising denir. Bir tanıklı reklam (testimonial) türüdür. Bkz. endorser potential, celebrity testimonial, expert testimonial, credentials advertising.
Selected response from:

Selcuk Akyuz
Turkey
Grading comment
Teşekkürler Selçuk bey. Bu şekilde bir ifadenin tek ve genel geçer bir karşılığı yok. Benzeri metinlerde, evya aynı bir metin içerisinde kavram kargaşasını engellemek için Endorsement kelimesine onya/onaylama karşılığını kullandım. Bu approval kelimesiyle çakıştı bir iki yerde ama o da metin içinde farkedilmedi.. Diğer yanıt veren, zaman ayırma nezaketi gösteren arkadaşlara da teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kabul etme
Salih YILDIRIM
5kullanım
Taner Göde
5tanıtım desteği
Ilhan Gadis
5reklam
Ali Bayraktar
4onaylama
Selcuk Akyuz
4ünlü onayı/tasdiki
skaya
4tanıtım ve reklam desteği
Mehmet Hascan
3Ciro/Tasdik
Nagme Yazgin


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
endorsement
kullanım


Explanation:
Merhaba,

Ben ürünlerle ilgili endorsement için bilhassa "kullanım" ifadesini kullanırım. Neticede karşımıza ticaret dilinde de çok fazla çıkan bu sözcük için sayısız kullanımlar var, fakat "ciro" veya "şehadet" ya da "şahitlik" gibi sözcüklerle yorumlanmaması için en uygunu bence "kullanım".

İyi çalışmalar.

http://www.google.com/search?complete=1&hl=en&q=define:endor...

Definitions of endorsement on the Web:

Promotion of a product or brand by an artist (usually of celebrity status) for a fee. Can also involve access to products and services at reduced or zero cost, such as instruments or cothing.
bandfoundry.draftlight.net/resources/dictionary.php

A written or printed form attached to the policy which alters provisions of the contract. (G)
https://secure1.insweb.com/learningcenter/glossary/general-e...

In insurance, a form attached to the basic insurance contract that alters certain provisions in the policy (Gallery Association of New York State 1985).
www.rcaam.org/educate/glos-def.htm

means the formal process of recognition of Training Packages by the National Training Quality Council.
www.nswfitc.com.au/a/1855.html

(Avenant) Endorsements appear as additional pieces of paper attached to a policy indicating that the written consent of the parties has been given to a change in the terms of the original contract and that such change will not affect the insurance. ...
www.megsonfitzpatrick.com/glossary_e.html

when a company (usually a manufacturer) endorses an individual through free or discounted merchandise and/or advertising.
store.drumbum.com/drums/drums-glossary.htm

A form attached to the bond to add to, alter, or vary its provisions. Sometimes called a rider.
bondsexpress.com/glossary2.htm

a promotional statement (as found on the dust jackets of books); "the author got all his friends to write blurbs for his book"
second: a speech seconding a motion; "do I hear a second?"
sanction: formal and explicit approval; "a Democrat usually gets the union's endorsement"
a signature that validates something; "the cashier would not cash the check without an endorsement"
the act of endorsing; "a star athlete can make a lot of money from endorsements"
wordnet.princeton.edu/perl/webwn

Taner Göde
Turkey
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Taner bey teşekkürler. gördüğünüz üzre buradaki güçlük bir cümlede, reklam, kullanım, giyinme, takma kelimeleri gçerken temel cümlecikte veya yan cümleciklerden birinde Anahtar Terim olarak Endorsement, Endorsement/Servis, User Endorsement, falan gibi metin içinde cins isim olarak kullanılmamış ama büyük harflerle yazılı, sürekli sabit olarak, kavram/KeyWord olarak kullanılması gerekiyor. Ben diğer belirttiğim ifadelerle karışıklığı da önlemek için endrosement için yine banal sözlük anlamlarından birisi olan Onay, diğer kelime için de (öbür soru) benzer karışıklığa mahal vermemek için Görünüm ifadesini kullandım. Fakat yine de oturmadığı için emin değilim. Endorsement için aklıma gelen bir şey de Temsil(le) Tasdik, veya Temsil(le) Tavsiye. Ama henüz değiştirmeye de karar vermiş değilim.


7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
endorsement
reklam


Explanation:
Yıldızlar, politikacılar vb gibi ünlü simalarla yapılan reklam kampanyası

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=endorsement meaning&...



Ali Bayraktar
Turkey
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler sayın bayraktar


9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
endorsement
tanıtım desteği


Explanation:
Bana en yakın bu kullanılabilirmiş gibi geldi. İfadenin durumu anlattığını düşünüyorum.

Bununla beraber bu ifadeye bir yerlerde rastlamış değilim.

Ilhan Gadis
Turkey
Meets criteria
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: teşekkürler. sabit bir kullanımı olduğunu ben de düşünmüyorum :)


10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
endorsement
ünlü onayı/tasdiki


Explanation:
İngilizcede "celebrity endorsement" olarak da geçiyor.

http://advertising.about.com/od/celebrityendorsements/Celebr...

skaya
Turkey
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
endorsement
tanıtım ve reklam desteği


Explanation:
http://www.google.ie/search?hl=en&q="tanıtım ve reklam deste...

Oxford Advanced Learner’s Dictionary' deki ''endorsement'' kelimesi için ikinci karşılık sizin tanımla örtüşüyor.

1 a public statement or action showing that you support sb/sth

** 2 a statement made in an advertisement, usually by sb famous or important, saying that they use and like a particular product **


Mehmet Hascan
Ireland
Meets criteria
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 16

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
endorsement
onaylama


Explanation:
Tanses Gülsoy, Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü

endorsement: a. (Reklam) onaylama. Reklamda ürünü tanıtan kişinin ünlü ya da ürünün kullanıldığı alanda uzman kabul edilen bir kimse olması. Örneğin, makarna markasının reklamını ünlü bir aşçıbaşının yapması gibi. Onaylama öğesi kullanan reklamlara endorsement advertising denir. Bir tanıklı reklam (testimonial) türüdür. Bkz. endorser potential, celebrity testimonial, expert testimonial, credentials advertising.

Selcuk Akyuz
Turkey
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 11
Grading comment
Teşekkürler Selçuk bey. Bu şekilde bir ifadenin tek ve genel geçer bir karşılığı yok. Benzeri metinlerde, evya aynı bir metin içerisinde kavram kargaşasını engellemek için Endorsement kelimesine onya/onaylama karşılığını kullandım. Bu approval kelimesiyle çakıştı bir iki yerde ama o da metin içinde farkedilmedi.. Diğer yanıt veren, zaman ayırma nezaketi gösteren arkadaşlara da teşekkürler.

72 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
endorsement
Ciro/Tasdik


Explanation:

1. ciro, onay, teyid; destek, yardım. i.
2. ciro.
3. onay. ciro; onay, tasdik. ciro. ciro. i.
4. onay. ciro, açıklama, onay, destek, havale. vukuat kaydı, şahsi künye defteri:bir askerin şahsi durumunda veya çalışma yerinde, mali kredilerinde, karakter ve kabiliyet notundaki değişiklikler hakkında bilgi veren form. asker, başka sınıfa geçirildiği, müfrez bir hizmete ayrıldığı, kaçak olarak kayıttan düşürüldüğü veya hizmetten uzaklaştığı zaman bu kısım doldurulur.


Example sentence(s):
  • "the cashier would not cash the check without an endorsement"
  • "the author got all his friends to write blurbs for his book"
Nagme Yazgin
United Kingdom
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

411 days   confidence: Answerer confidence 5/5
endorsement
kabul etme


Explanation:
self-explanatory

Salih YILDIRIM
United States
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search