Appearance

Turkish translation: gösterim

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Appearance
Turkish translation:gösterim
Entered by: Taner Göde

22:44 Nov 5, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Advertising / Public Relations / Sözleşme Metni
English term or phrase: Appearance
Bir önceki sorudaki açıklamayla benzer şekilde

bir üreticiye ait ürünleri kendi işini veya sanatını icra ederken yemek, içmek, takmak, kullanmak, bir reklama çıkmak, tv de söyleşiye katılmak veya bir hayır kurumu veya hayır amaçlı bir etkinliğe katılmak, foto veya kitap imza gününde imza atmak yoluyla
o yenilen, içilen, giyilen veya takılan veya kullanılan ürünü tanıtmak için halkın huzuruna çıkmak, tv ye çıkmak, sahneye çıkmak, yarışmada yer almak vesaire...

nezaket gösterip yanıt vereceklere şimdiden teşekkürler..

Kelimenin sözlük anlamını herkesin bildiğini kabul ediyoruz.
Nizamettin Yigit
Netherlands
gösterim
Explanation:
Nizamettin bey,

Önceki cevapta "Kullanım" demiştim ve bu soruya da "Gösterim" sözcüğünü öneriyorum; aklıma "gösterme" de geldi fakat bunun aynı anlam ve etkiyi taşıyamayacağını düşündüm.

Kolay gelsin.

Endorsement & Appearance
Kullanım & Gösterim


Definitions of appearance on the Web:

outward or visible aspect of a person or thing
the event of coming into sight
formal attendance (in court or at a hearing) of a party in an action
a mental representation; "I tried to describe his appearance to the police"
the act of appearing in public view; "the rookie made a brief appearance in the first period"; "it was Bernhardt's last appearance in America"
pretending that something is the case in order to make a good impression; "they try to keep up appearances"; "that ceremony is just for show"
wordnet.princeton.edu/perl/webwn

The nature of objects as visual attributes, such as size, shape, color, texture, glossiness, transparency and opacity.
www.printerstuff.com/_glossary.html

Physical description of the product.
www.marathonpipeline.com/msds/terms.html
Selected response from:

Taner Göde
Turkey
Grading comment
Benim kullandığım ifadeye en yakın olduğu için bu karşılığı seçiyorum. Teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1boy gösterme
Ali Bayraktar
5 +1gösterim
Taner Göde
5görünme
Salih YILDIRIM
4ünlü teşhiri
skaya
4temsil sorumluluğu
ozan karakış
3reklam mahiyetinde
Binnur Tuncel van Pomeren
3Marka reklamı yapmak
Nahit Karataşlı


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
appearance
temsil sorumluluğu


Explanation:
diplomaside, yurt içi ve dışı anlattığınız faaliyetlere, temsil yeteneği/sorumluluğu ismi verilmektedir.

ozan karakış
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler sn Karakış


7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
appearance
gösterim


Explanation:
Nizamettin bey,

Önceki cevapta "Kullanım" demiştim ve bu soruya da "Gösterim" sözcüğünü öneriyorum; aklıma "gösterme" de geldi fakat bunun aynı anlam ve etkiyi taşıyamayacağını düşündüm.

Kolay gelsin.

Endorsement & Appearance
Kullanım & Gösterim


Definitions of appearance on the Web:

outward or visible aspect of a person or thing
the event of coming into sight
formal attendance (in court or at a hearing) of a party in an action
a mental representation; "I tried to describe his appearance to the police"
the act of appearing in public view; "the rookie made a brief appearance in the first period"; "it was Bernhardt's last appearance in America"
pretending that something is the case in order to make a good impression; "they try to keep up appearances"; "that ceremony is just for show"
wordnet.princeton.edu/perl/webwn

The nature of objects as visual attributes, such as size, shape, color, texture, glossiness, transparency and opacity.
www.printerstuff.com/_glossary.html

Physical description of the product.
www.marathonpipeline.com/msds/terms.html

Taner Göde
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Benim kullandığım ifadeye en yakın olduğu için bu karşılığı seçiyorum. Teşekkürler.
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler taner bey.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  barisozyurt: tesekkurler
63 days
  -> Teşekkür ederim.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
appearance
boy gösterme


Explanation:
boy gösterme aklıma geldi
bu yapı üzerinden modifikasyonla devam edilebilir.

Ali Bayraktar
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: vakit ayırdığınız için teşekkürler.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ilhan Gadis
1 hr
  -> Teşekkür Ederim

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
appearance
ünlü teşhiri


Explanation:
celebrity appearance

skaya
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
appearance
Marka reklamı yapmak


Explanation:
Bir seçenek daha olsun...

Nahit Karataşlı
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 3

2 days 11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
appearance
reklam mahiyetinde


Explanation:
cumledeki yerine göre reklam mahiyetinde imza atmak, söylesiye katilmak, görüntü vermek, dans etmek, sponsorun bluzunun imzasini gösterecek sekilde giymek :))

Önce, görüntü vermek diye yazacaktim, ama görüntü vermek ifadesiyle, söylesi gibi aktif bir eylemin tezatlik olusturdugunu dusunerek öyle yazmaktan vazgectim.

Herkeze selam, sevgi ve saygilar.

Binnur

--------------------------------------------------
Note added at 2 days11 hrs (2007-11-08 10:38:29 GMT)
--------------------------------------------------

bu arada Nizammetin bey,

yazdigimin zarf oldugu kafanizi karistirmasin. reklam mahiyetinde X yazabilesiniz diye dusundugum bir alternatif. Arti, bu tercihi hic de begenmeme hakkiniz ve sansiniz da var:)))) Cok sevgilerimle,

Iyi calismalar.

Binnur

--------------------------------------------------
Note added at 2 days14 hrs (2007-11-08 12:51:23 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Size de cok tesekkürler incelikli yanitiniz icin. Iyi calismalar,

Binnur

Binnur Tuncel van Pomeren
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Binnaur hanım. bir açıklama yazısı olsaydı açıklayıcı bir metin yazarak idare ederdik belki. Ancak sormuş olduğum iki kelime metindeki anahtar kelimeler ve aynı zamanda metnin kavramları. Yani Tanımlar bölümünde geçen ve metin boyunca hemen her paragrafta geçen bir ifade. bu ifadeye genel geçer bir karşılığı bulmadaki güçlüğü hepimiz biliyoruz. Hem anlam hem de bizdeki tanımladığı iş/durum bakımından birden fazla durum ve ifade vardı. Bu nedenle Çıkma, Görünüm, bir yerde de Gösteri karşılığını kullandım. Tanıklık aslında, cevap veren arkadaşın verdiği bağlantıda da görüldüğü gibi fena değil, ama ben en azından çalışmış olduğum metne uygun olmadığını düşündüm. Vakit ayıran herkese teşekkürler. Cevapların hepsi doğru olsa da sadece bir tanesini seçebiliyorsunuz.


411 days   confidence: Answerer confidence 5/5
appearance
görünme


Explanation:
self-explanatory

Salih YILDIRIM
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search