barrel

Turkish translation: gövde

18:43 Nov 5, 2019
English to Turkish translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations
English term or phrase: barrel
Comfortable round barrels
Burada barrel dediği kurşun kalemin kendisi, yani bunun gibi:
https://is1.pens.com/is/image/NatPenVegas/FRN?$NPCQUICKVIEW$
Kurşun kalem, kalem yerine başka bir şey diyebilirmiyiz "barrel" için?
Baran Keki
Turkey
Turkish translation:gövde
Explanation:
rahat, yuvarlak gövde olarak denilebilir belki.

--------------------------------------------------
Note added at 5 dakika (2019-11-05 18:49:35 GMT)
--------------------------------------------------

Barrel: the long part of the main body of the pen which houses the ink reservoir.

İnternetteki bu açıklamayı da düşününce, gövde olabilir diyorum.
Selected response from:

Fırat Temiz
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2gövde
Fırat Temiz
4 +1yuvarlak gövdeli kalem
Recep Kurt
4yuvarlak
Aziz Kural
4gövde
Emre Incel
4Kalem yada kursun kalem yeterli
AJ Ablooglu


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
gövde


Explanation:
rahat, yuvarlak gövde olarak denilebilir belki.

--------------------------------------------------
Note added at 5 dakika (2019-11-05 18:49:35 GMT)
--------------------------------------------------

Barrel: the long part of the main body of the pen which houses the ink reservoir.

İnternetteki bu açıklamayı da düşününce, gövde olabilir diyorum.

Fırat Temiz
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selçuk Dilşen
6 hrs
  -> teşekkürler

agree  Aysegul Sec
14 hrs
  -> teşekkürler

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kalem yada kursun kalem yeterli


Explanation:
Comfortable round barrels = yuvarak ve rahat kalemler (burada ve yi ekledim daha akici oluyor)

Barrel in kelime anlami meriam-webster sozlugunde soyledir “silindirik kısım: örneğin bir dolma kalem veya mürekkep veya kurşun içeren bir kalemin parçası.”

Bu nedenle Baran bey siz hâklisiniz ve kalem demeniz bence yeterli.



    Reference: http://www.merriam-webster.com/dictionary/barrel
AJ Ablooglu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
yuvarlak gövdeli kalem


Explanation:
Ben bu şekilde ifade ederdim. Kesiti üçgen şeklinde olan kalem gövdelerinden ayırt etmek için "yuvarlak" olduğunu belirtmek gerekir diye düşünüyorum.

Recep Kurt
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 19
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aziz Kural: Katılıyorum...
1 day 6 hrs
  -> Teşekkür ederim

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gövde


Explanation:
Gövde kullanılabilir, Faber Castell gövde kullanmayı tercih etmiş.

"Yorulmadan yazmayı sağlayan ergonomik üçgen gövde."


    https://www.faber-castell.com.tr/urun-kategorileri/kalemler/kursun-kalemler/fc-grip-2001-k-k-maviturkirm-144lu
Emre Incel
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 day 7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yuvarlak


Explanation:
https://www.hepsiburada.com/adel-common-yuvarlak-kursun-kale...
Yuvarlak uçlu ayrı bir konu burada yuvarlak kalem kastediliyor barrel ile
Alternatif

Aziz Kural
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search