non jet commuter service

Turkish translation: küçük uçaklarla banliyö (bileti) hattı

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non jet commuter service
Turkish translation:küçük uçaklarla banliyö (bileti) hattı

14:06 Oct 29, 2014
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2014-11-01 15:54:10 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Turkish translations [PRO]
Aerospace / Aviation / Space / tourism
English term or phrase: non jet commuter service
a quality of international flights.
Nilhan
Turkey
küçük uçaklarla banliyö (bileti) hattı
Explanation:
Genellikle yoğun hatlarda büyük jet uçaklarının tahsis edilemediği durumlarda daha küçük jetlerin veya jet olmayan uçakların kullanıldığı destek hatları "commuter service" ismini alıyor bildiğim kadarıyla. Buna da yerine göre "banliyö bileti" denilebilir.
Selected response from:

Murat Kaymakcilar
Turkey


Summary of answers provided
5 +1Türboprop motorlu kısa mesafe bağlantı uçaak hizmeti
Salih1946
4 -1küçük uçaklarla banliyö (bileti) hattı
Murat Kaymakcilar
3jet harici işe gidiş dönüş hizmeti
ATIL KAYHAN


Discussion entries: 3





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jet harici işe gidiş dönüş hizmeti


Explanation:
IMHO

ATIL KAYHAN
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Yusef: Servis otobüslerine yeni bir rakip mi çıkmış?
13 days

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
küçük uçaklarla banliyö (bileti) hattı


Explanation:
Genellikle yoğun hatlarda büyük jet uçaklarının tahsis edilemediği durumlarda daha küçük jetlerin veya jet olmayan uçakların kullanıldığı destek hatları "commuter service" ismini alıyor bildiğim kadarıyla. Buna da yerine göre "banliyö bileti" denilebilir.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Regional_airline
Murat Kaymakcilar
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Mantıklı, ancak genellikle yurt dışı uçuşların yapıldığından bahsediliyor, sanırım sadece "yolcu taşıması" anlamında kullanılmış. Teşekkür ederim.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Salih1946: Kesinlikle yanlış bir tanımlama zira Demiryolu taşımacılığı ilgili tanım Hava yolunda geçerli olmaz demek zorundayım.
3 days 1 hr

neutral  Yusef: Banliyö Amerikalalıran suburb dediği çevresel semtlerdir. (Fransızca) Kelime kökeninde tren vardır ama bilet şart değildir. Oralara uçuş kesinlikle yok (helikopter hariç). Tanımınız temelde doğru fakat katiyen banliyö denemez.Üstüne bir de bilet.
13 days

47 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Türboprop motorlu kısa mesafe bağlantı uçaak hizmeti


Explanation:
Her sene Chicago - Detroit arası uçtuğum 25 kişilik uçak tipidir.

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yusef: türboprob şart değil
13 days
  -> teşekkür ederim ancak, havacılık dünyasında ekonomik olduğu için tercih ediliyor zira yüksek irtifada jet gibi uçar.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search