Domestic head tax

Turkish translation: iç hatlar baş vergisi

14:58 Feb 9, 2017
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space
English term or phrase: Domestic head tax
Avustralya'da geçerli bir vergi türüymüş. Bağlam verilmemiş.
Handan Ceyhan
Turkey
Turkish translation:iç hatlar baş vergisi
Explanation:
Anladığım kadarıyla, "Domestic head tax", Avustralya'da bölgesel havayollarını kullanan yolcular için alınan bir vergi türü. Konu havayolları olduğu için domestic terimi için "iç hatlar" kullanmak uygun olacaktır.

https://www.ato.gov.au/law/view/document?docid=GII/GSTIITH7/...

"Domestic head taxes are a per passenger charge levied against airlines on the basis of the number of passengers to, from or through each of approximately 80 Australian regional airports."


"Head tax" ise "poll tax" veya "capitation" olarak da geçiyor. Kişi başına alınan sabit ve eşit miktarda vergi manasına gelmektedir. Yani, gelire göre değişen vergi sisteminin tersine herkesten eşit olarak alınan bir vergi.


https://en.wikipedia.org/wiki/Poll_tax

"Kişi başına alınan vergi" olarak da çevrilebilir. Ancak, bir kaç akademik makalede direk olarak "Baş Vergisi" olarak çevrilmiş ve de bu şekilde bir kullanım var.
Selected response from:

Salih C.Riz
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4iç hatlar baş vergisi
Salih C.Riz
3 +1yerel ayakbastı vergisi
Onur Inal


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
domestic head tax
yerel ayakbastı vergisi


Explanation:
olabilir.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2017-02-09 15:14:14 GMT)
--------------------------------------------------

Bureau of Transport and Communications Economics sitesindeki açıklamaya göre bölgesel/yerel hükümetlere ait havaalanlarını kullanan yolcuların, yurtiçi uçuşlarda ödedikleri bir vergi:

"Airports around Australia which are owned by local government authorities charge head taxes on passengers using those airports known as a domestic Head tax. The Domestic head Tax applies to both wholly domestic travel and domestic legs of an international journey. "

Onur Inal
Austria
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selçuk Dilşen
17 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
domestic head tax
iç hatlar baş vergisi


Explanation:
Anladığım kadarıyla, "Domestic head tax", Avustralya'da bölgesel havayollarını kullanan yolcular için alınan bir vergi türü. Konu havayolları olduğu için domestic terimi için "iç hatlar" kullanmak uygun olacaktır.

https://www.ato.gov.au/law/view/document?docid=GII/GSTIITH7/...

"Domestic head taxes are a per passenger charge levied against airlines on the basis of the number of passengers to, from or through each of approximately 80 Australian regional airports."


"Head tax" ise "poll tax" veya "capitation" olarak da geçiyor. Kişi başına alınan sabit ve eşit miktarda vergi manasına gelmektedir. Yani, gelire göre değişen vergi sisteminin tersine herkesten eşit olarak alınan bir vergi.


https://en.wikipedia.org/wiki/Poll_tax

"Kişi başına alınan vergi" olarak da çevrilebilir. Ancak, bir kaç akademik makalede direk olarak "Baş Vergisi" olarak çevrilmiş ve de bu şekilde bir kullanım var.



    Reference: http://acikerisim.aku.edu.tr/xmlui/handle/AKU/1336
    Reference: http://www.canaktan.net/canaktan_personal/canaktan-arastirma...
Salih C.Riz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search