trimmable horizontal stabilizer

Turkish translation: Hareketli yatay stabilize

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Trimmable horizontal stabilizer
Turkish translation:Hareketli yatay stabilize
Entered by: Amir Akbarpour Reihani

07:19 Aug 26, 2020
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space
English term or phrase: trimmable horizontal stabilizer
The pilots use mechanically interconnected handwheels on each side of the center pedestal to control the trimmable horizontal stabilizer.
Gizem Özkanal
Turkey
Hareketli yatay stabilize
Explanation:
Aşağıdaki referansta bu şekilde çevrilmiş ve böyle kullanılabilir.
Selected response from:

Amir Akbarpour Reihani
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Hareketli yatay stabilize
Amir Akbarpour Reihani
5Ayarlı yatay stabilizatör
Salih YILDIRIM
3açısı ayarlanabilen yatay dengeleyici
Selçuk Dilşen


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
açısı ayarlanabilen yatay dengeleyici


Explanation:
Bu terim, aramalarımdan anladığım kadarıyla havacılık sektöründeki birçok terim gibi doğrudan İngilizce olarak kullanılıyor. Ancak müşteriden özel bir istek gelmediyse İngilizce bırakmak çeviri bakımından çok doğru bir yöntem olmayabilir. Ben olsam metinde ilk geçtiği birkaç yerde terimin Türkçesinin yanında parantez içinde İngilizcesini de yazardım. Sonra Türkçesiyle devam ederdim.
Burada "trimmable", "açısı ayarlanabilen" hatta "açısı hassas ayarlanabilen" anlamında kullanılmış ama terimi çok uzatmamak için "açısı ayarlanabilen yatay dengeleyici" demek daha doğru olabilir.


    https://eksisozluk.com/trimmable-horizontal-stabilizer--2999486
Selçuk Dilşen
United Kingdom
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Hareketli yatay stabilize


Explanation:
Aşağıdaki referansta bu şekilde çevrilmiş ve böyle kullanılabilir.


    https://anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/aos-kitap/files/ucak_bilgisi_ve_ucus_ilkeleri_duzeltme_cetveli_agustos_2018.pdf
    https://tr.wikipedia.org/wiki/Yatay_stabilize
Amir Akbarpour Reihani
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in TurkishTurkish, Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serhan Elmacıoğlu: http://www.tayyareci.com/forum/post.asp?ARCHIVE=&method=Repl... "hareketli yatay stabilize (stabilizatör)"
2 hrs
  -> Teşekkürler Serhan Bey.

agree  Sevim A.
4 days
  -> Çok teşekkür ederim!

6 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Ayarlı yatay stabilizatör


Explanation:
Asgari tanı olarak

Salih YILDIRIM
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search