SLAB

Turkish translation: Taş levha , plak , tabla

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:SLAB
Turkish translation:Taş levha , plak , tabla
Entered by: 1964

13:57 Oct 2, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture
English term or phrase: SLAB
massive stone slab set into the ceiling
livenlal
Taş levha , plak , tabla
Explanation:
massive masif demek ama gerekmez taş derseniz yeter

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-02 15:43:14 (GMT)
--------------------------------------------------

Döşeme taşı yerde olur kesme/yekpare taş için kullanılır tavana yerleştirilen taş levha veya palakadır veya neyse

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-02 15:43:39 (GMT)
--------------------------------------------------

plaka demek istedim
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3kapak
erhan ucgun (X)
5 +3ceset tasi
lagunali
5 +2"Slab" inşaat sözlüğünde levha, plaka, plak anlamına gelmekte ise de
Adil Sönmez (X)
5 +2Taş levha , plak , tabla
1964
3 +3döşeme taşı
Selcuk Akyuz
5 +1taş parçası
sevinc altincekic
5iri taş blok
Salih YILDIRIM
3 +1gedik/oyuk/çentik tavan(d)a iri taş oyuk seti
shenay kharatekin


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
ceset tasi


Explanation:
kocaman / irice bir ceset tasi tavana...

lagunali

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: ceset taşı ne musalla taşı mı ?
57 mins
  -> slab:ceset tasi: hastane veya morglarda uzerine olulerin uzatildigi, cogunlukla tastan masa ustu- Logman-Englizce -Turkce

agree  erhan ucgun (X): çok ürkünç :)
1 hr

agree  Mustafa Yuksel (X)
15 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Taş levha , plak , tabla


Explanation:
massive masif demek ama gerekmez taş derseniz yeter

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-02 15:43:14 (GMT)
--------------------------------------------------

Döşeme taşı yerde olur kesme/yekpare taş için kullanılır tavana yerleştirilen taş levha veya palakadır veya neyse

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-02 15:43:39 (GMT)
--------------------------------------------------

plaka demek istedim

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  murat Karahan: plaka, bkz http://www.rockfon.co.uk/j.slrp?ID=337
3 hrs
  -> Sağolun ne olduğunu bilsek kesin bir şey söylerdik döşeme değilde KAPLAMA taşı gibi

agree  Mustafa Yuksel (X)
15 days
  -> sağolun

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
döşeme taşı


Explanation:
Firuzan Baytop, Yapı Sözlüğü

slabstone: döşeme taşı, ...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-02 15:12:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Yapı Sözlüğü\'nde \"slab\" ile başlayan bir sayfa dolusu terim var, \"plak\" anlamı da veriliyor. \"taş levha\" da sözlüklerde geçiyor.

\"ceset taşı\" da başka sözlüklerde geçiyor, örn. Longman-Metro Büyük İngilizce Türkçe-Türkçe Sözlük. Ama tavanda ceset taşı ( musalla taşı?) nasıl olur, anlamadım.

Selcuk Akyuz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lagunali: mahzenden meza zemin katindaki mezarliktan da bahsedildigine gore... belki olur...
14 mins
  -> sizin önerinizi eleştirmedim zaten, ceset taşı karşılığını ben de buldum da, tavanda olması biraz fantastik geldi bana,

agree  lostris (X): tavanda olduguna gore bence de döseme tası ya da tas levha. bir cıkıs olabilir.
36 mins
  -> tşk.

agree  Mustafa Yuksel (X)
15 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
gedik/oyuk/çentik tavan(d)a iri taş oyuk seti


Explanation:
Aradığınız terim: slap, 21 sonuç bulundu.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası slap gedik
İş Dünyası slap oyuk
İş Dünyası slap çentik
İş Dünyası slap dokunma
İş Dünyası slap vurma
İş Dünyası slap tokat
İş Dünyası slap sille



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  erhan ucgun (X): valla bu sefer agree, tavanda delik ve üstüne konulan taş plakadan kapak
2 days 1 hr
  -> şükürler olsun :-:)

neutral  Mustafa Yuksel (X): Senay hanim, typo yapmissiniz.
15 days
  -> nasıl?

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
kapak


Explanation:
sen bu mezardan çıkamıycan boole giderse :) tavana neden taş levha döşesinler ki anlamadım !

erhan ucgun (X)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lagunali: yazara sormali :)
9 mins
  -> sagolun, garip bir medeniyete benziyo, musallaları tavana yapıştırmışlar :)

agree  lostris (X): bana da bir cıkıs gibi geldi. tavan da tastir herhalde, sadece kapak yeterli olabilir. sanirim trapdoor gibi bisi.
11 mins

agree  Mustafa Yuksel (X)
15 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
taş parçası


Explanation:
ayyy livenlal sağol, bunca iş arasında eğlenceli oluyor. benimki sadece işin tuzu biberi, başka seçenek kalmamış söyleyecek:))

sevinc altincekic
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mustafa Yuksel (X)
15 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
"Slab" inşaat sözlüğünde levha, plaka, plak anlamına gelmekte ise de


Explanation:
"stone slab" için taş plaka veya taş levha dennmesi daha doğrudur.

Bu arada "Zargan" tarafından verilen karşılıkların konu ile bile ilgili yoktur.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-04 17:05:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Paşa; Vatikandaki kiliseyi ziyaret ettin mi?

Eksi papaların tepesinde sok taş var.

Siz dilediğinizi yazın.

Adil Sönmez (X)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wandadorff: normalde slab cesetle alakası yok, büyük ve şekillendirilmiş veya şekli için seçilmiş, massive ise ve tavanda yerleştirilmişse watch out çünkü başınızı kıracak
18 hrs
  -> Öyle kafa kimde var ki?!

agree  erhan ucgun (X): üstad da tavanda taş levha ne arasın sorun burda, adamın diger sorularının alayı bi mezar odasından bahsediyo
2 days 15 mins

neutral  shenay kharatekin: neden olmasın ki. ben bütün çevirileirmde kullanabliyorum ve çokta olumlu sonuçlar alıyorum.
14 days

2272 days   confidence: Answerer confidence 5/5
slab
iri taş blok


Explanation:
self-explanatory

Salih YILDIRIM
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search