crossbar volume

Turkish translation: bağlantı birimi

20:49 Mar 12, 2013
English to Turkish translations [PRO]
Science - Architecture / apartment construction
English term or phrase: crossbar volume
The crossbar volume, with its six stories above ground floor level, is comprised of two slender constructed volumes arrayed one after the other, and structured individually through the application of special building components.

Burada crossbar'dan kast edilen tam olarak nedir? Konuya hakim olmadığım için doğru terimi oturtma konusunda çekince yaşıyorum.

Yardımcı olabilirseniz memnun olurum.

Herkese iyi çalışmalar dilerim
Cigdem Safak
Turkey
Turkish translation:bağlantı birimi
Explanation:
iki birim arasında geçiş sağlayan bir birim, H harfinin ortasındaki çizgi gibi
Selected response from:

Raffi Jamgocyan
Turkey
Grading comment
Gecikme için özür diler, katkınız için teşekkürlerimi iletirim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1crossbar cepheli
skaya
5Vektör hacmi
Salih YILDIRIM
4bağlantı birimi
Raffi Jamgocyan
1yatay hacim
Ilhan Gadis


Discussion entries: 5





  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bağlantı birimi


Explanation:
iki birim arasında geçiş sağlayan bir birim, H harfinin ortasındaki çizgi gibi


    Reference: http://dictionary.reference.com/browse/crossbar?s=t
Raffi Jamgocyan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Gecikme için özür diler, katkınız için teşekkürlerimi iletirim

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Vektör hacmi


Explanation:
http://www.seslisozluk.net/?=0&word=vektör

Salih YILDIRIM
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7

17 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
yatay hacim


Explanation:
Crossbar'ın enine / yatay anlamından yola çıkarak...

Konu dışından biri olarak okuduğumda böyle anlıyorum.

Bence binanın yatay hacimde nasıl yerleştiği anlatılıyor.

Enine hacim de olabilir...

Ilhan Gadis
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
crossbar cepheli


Explanation:
burada bence cepheden görünüm kastediliyor. Şu iki resme bakın:
http://virtualglobetrotting.com/map/schlachthausgasse-by-coo... (ortadaki ince uzun bina)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Crossbar-hy1.jpg

crossbar devre şeklinde yoğun bir kullanım var google'da. türkçeleştirilmeden girmiş.

inşaat bağlamında ise "crossbar cepheli" olarak kullanılabilir diye düşünüyorum. illa bir karşılık gerekirse aklıma "mazgal cepheli" geliyor.

skaya
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  [Removed] (X): değerlendirmelere katılıyorum, aynı düşüncedeyim ama bir karşılık bulamamıştım, elektrikte türkçeleştirilmiş olarak "krosbar" kullanılıyor, belki burada da "krosbar cepheli" denebilir, gerçi bunu da pek beğenmeyip önermemiştim :-)
1 hr
  -> :) krosbar yazmak daha iyi olabilir. en azından yazımı türkçeleştirilmiş olur.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search