planning instruments

Turkish translation: planlama enstrümanları

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:planning instruments
Turkish translation:planlama enstrümanları
Entered by: Yiğit Gökgöz

08:59 Apr 29, 2019
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture / urban planning
English term or phrase: planning instruments
Metinde "planning tools" ve "planning instruments" ayrımını vermem gerekiyor. Tools daha kapsayıcı anladığım kadarıyla. Metinde maddeler halinde ve görsellerde geçtiği için (planning tools and instruments for the cities şeklinde) aşağıdaki açıklamayı veriyorum.

Planning Tools are instruments that help guide organizational action steps related to implementation of an initiative, program, or intervention. They may provide detailed descriptions about the county implementation plan and how it was developed. Planning Tools are likely to be initiative-specific and may include:

Organizational timelines
Action item checklists
Things-to-do checklists
Sample meeting agendas
Yiğit Gökgöz
Turkey
Planlama enstrümanları
Explanation:
Şehircilik imar vs gibi bağlamda enstrüman kelimesi "gereç" kelimesine göre daha çok kullanılıyor gördüğüm kadarıyla.
http://llp.marmara.edu.tr/Ders/planung-und-entscheidung/mgt4...
https://docplayer.biz.tr/63612242-Girne-catalkoy-imar-plani....

"55/1989 İmar Yasası altındaki planlama enstrümanları ve yürürlükteki diğer mevzuatların.."
Selected response from:

Baran Keki
Turkey
Grading comment
Teşekkürler katkınız için. Gördüğüm kadarıyla en çok kullanılan bu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Planlama belgeleri
Salih YILDIRIM
4 +1Planlama enstrümanları
Baran Keki
4planlama gereçleri
Raffi Jamgocyan


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
planlama gereçleri


Explanation:
araç ve gereç olarak ifade edebilirsiniz, daha kapsayıcı olana araç diyerek

Raffi Jamgocyan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Planlama enstrümanları


Explanation:
Şehircilik imar vs gibi bağlamda enstrüman kelimesi "gereç" kelimesine göre daha çok kullanılıyor gördüğüm kadarıyla.
http://llp.marmara.edu.tr/Ders/planung-und-entscheidung/mgt4...
https://docplayer.biz.tr/63612242-Girne-catalkoy-imar-plani....

"55/1989 İmar Yasası altındaki planlama enstrümanları ve yürürlükteki diğer mevzuatların.."

Baran Keki
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler katkınız için. Gördüğüm kadarıyla en çok kullanılan bu.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ayse Arslan: Enstrüman veya alet, özel araç anlamında. Bu alanda enstrüman teriminin kullanımının daha yaygın olduğunu sanıyorum.
7 mins
  -> Teşekkürler Ayşe Hanım

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Planlama belgeleri


Explanation:
İçertik uyumlu olarak böyle tanımlardım!

Salih YILDIRIM
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search