Box Bird

Turkish translation: kuş figürü [mücevher vb kutusunun kapağını süsleyen minik kuş figürü]

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:box bird
Turkish translation:kuş figürü [mücevher vb kutusunun kapağını süsleyen minik kuş figürü]
Entered by: Özden Arıkan

21:38 Apr 28, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting / porcelain work
English term or phrase: Box Bird
Bir kuş türü
Tuncay Kurt
Turkey
bkz. açıklama ve link
Explanation:
sizin verdiğiniz metin parçası bunun gerçekten bir canlı türü olduğunu düşündürüyor âdeta ama, yine de Leyal'in cevabından da esinlenerek başka bir şey olabilir mi diye bakındım. şu aşağıdaki linkte bol miktarda resmini göreceğiniz şeylere "box bird" deniyormuş, yani ufak mücevher kutusu üstündeki mini mini kuş biblosu, buna türkçe karşılık olarak da "kuş figürü", hatta "~ figürcüğü" dışında bir şey gelmiyor aklıma. ama ne kadar alakalı bilemeyeceğim tabii :-)
Selected response from:

Özden Arıkan
Germany
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kafes kuşu
Salih1946
4bir balık türü
Nizamettin Yigit
4lopa balığı
Mustafa Er (BSc MA)
1kuş yuvası
Leyal
1bkz. açıklama ve link
Özden Arıkan


Discussion entries: 5





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
box bird
bir balık türü


Explanation:
Tuncay Bey,
Verdiğiniz tüm veriler bir kuş değil de bir balık türüne işsaret ediyor.

piscis, Fam: Spari (piscis veya pisces= balık)
teke balığı verdiğiniz hollandaca terimin çeviris
Box bird'den sonra yazdığınız 130 rakamı orda olmalı ise o zaman bir bölüm adı olabilir.
Satır numarası ise ve o zaman da water fowl'la alakalı bir vatandaş.

gestreepte boxvis'deki bok aynı zamanda acemi kolay düsen anlamına da geliyor. Ördeğe kolay yem olan birisi mi acep?


Nizamettin Yigit
Turkey
Native speaker of: Turkish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
box bird
lopa balığı


Explanation:
sarpa salpa'dan yola çıkarak (vocabuli naturae)(latince)

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish

1 day 37 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
box bird
kuş yuvası


Explanation:
Nizamettin Bey'in de belirtmmiş olduğu gibi, sarpa bir balık türüdür: sarpa balığı


"box bird" bildiğimiz kuş evi; kuş yuvası olmazsın burada?

Leyal
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
box bird
bkz. açıklama ve link


Explanation:
sizin verdiğiniz metin parçası bunun gerçekten bir canlı türü olduğunu düşündürüyor âdeta ama, yine de Leyal'in cevabından da esinlenerek başka bir şey olabilir mi diye bakındım. şu aşağıdaki linkte bol miktarda resmini göreceğiniz şeylere "box bird" deniyormuş, yani ufak mücevher kutusu üstündeki mini mini kuş biblosu, buna türkçe karşılık olarak da "kuş figürü", hatta "~ figürcüğü" dışında bir şey gelmiyor aklıma. ama ne kadar alakalı bilemeyeceğim tabii :-)


    Reference: http://www.e-limoges.com/birds.php
Özden Arıkan
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Teşekkürler

1334 days   confidence: Answerer confidence 5/5
box bird
kafes kuşu


Explanation:
Verilen metin kuş tür ve davranışlarını açık ve ustaca betimlemektedir.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search