Poster colour

Turkish translation: tempera (boya)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Poster colour
Turkish translation:tempera (boya)
Entered by: Leyal

10:37 Jul 5, 2006
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting / Okul boyaları
English term or phrase: Poster colour
... "guaş boya" mı oluyor acaba?

(Bağlam yok ne yazık.)


Şimdiden teşekkürler!
Nuray
Leyal
tempera boya
Explanation:
sadece tempera da olur sanıyorum.
Selected response from:

Serdar Oncu
Turkey
Grading comment
Herkese teşekkürler.


Sonunda İspanyolca karşılığını (témpera escolar) bulup, ondan esinlenerek "tempera okul boyaları" dedim...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4tempera boya
Serdar Oncu
5abartılmış afiş
Salih YILDIRIM
4sulu boya
transnirvana
4tutkallı / zamklı boya
Özden Arıkan


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
poster colour...
tempera boya


Explanation:
sadece tempera da olur sanıyorum.


    Reference: http://wordnet.princeton.edu/perl/webwn?s=poster%20color
    Reference: http://sourtimes.org/show.asp?t=tempera
Serdar Oncu
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Herkese teşekkürler.


Sonunda İspanyolca karşılığını (témpera escolar) bulup, ondan esinlenerek "tempera okul boyaları" dedim...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  deniz acunaz: temperaya katiliyorum http://www.yourdictionary.com/ahd/p/p0469000.html
10 mins
  -> teşekkür ederim.

agree  Faruk Atabeyli
2 hrs
  -> teşekkür ederim.

agree  Taner Göde
4 hrs
  -> teşekkür ederim.

agree  Serkan Doğan
20 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poster colour...
sulu boya


Explanation:
tempera
NOUN: 1. A painting medium in which pigment is mixed with water-soluble glutinous materials such as size or egg yolk. Also called poster color, poster paint.

tempera
1. kıvamlı boya, suluboya. (sesli sözlük)



    Reference: http://www.bartleby.com/61/76/T0097600.html
    Reference: http://www.seslisozluk.com/?word=tempera&go_search=Search
transnirvana
Turkey
Native speaker of: Turkish

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poster colour...
tutkallı / zamklı boya


Explanation:
tempera da aynı şey, ama okul malzemesi söz konusu olduğunda tutkallı boya kullanılmış. zamklı boya da google'da epey sonuç veriyor.

aşağıdaki linkler şu sitelerden:
www.okuloncesi.gazi.edu.tr
www.meb.gov.tr

(pdf'nin html versiyonu oldukları için çok uzun url'lerdi, o yüzden tiny yaptım.)

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2006-07-05 11:04:17 GMT)
--------------------------------------------------

tdk "guaj" demiş ama doğrusu ş ile: orijinali "gouache". özön ve püsküllüoğlu da "guvaş" demiş. ben bu ua'ların arasına ille de v konması gerektiğini düşünmüyorum. ama orijinal kelimenin bozulmamasından yanayım. dolayısıyla tercihim guvaş veya guaş olurdu. ama bütün yabancı kökenli kelimeler gibi bunu da her türlü yazımıyla bulabilirsin... gerçi konumuz gouache değil ama :-)


    Reference: http://tinyurl.com/rgsek
    Reference: http://tinyurl.com/odocx
Özden Arıkan
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

901 days   confidence: Answerer confidence 5/5
poster colour
abartılmış afiş


Explanation:
high

Salih YILDIRIM
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search