hisseli harikalar kumpanyası

Turkish translation: The Joint Venture Company of Wonders

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hisseli harikalar kumpanyası
Turkish translation:The Joint Venture Company of Wonders
Entered by: Ayşe Viran Soysal

12:20 Jul 21, 2009
English to Turkish translations [PRO]
Art, Arts & Crafts, Painting
English term or phrase: hisseli harikalar kumpanyası
carnivale olabilir diye düşünüyorum ama sizce nedir?
Ayşe Viran Soysal
Turkey
The Joint Venture Company of Wonders
Explanation:
The Joint Venture Company of Wonders
Selected response from:

Serkan Doğan
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1The Joint Venture Company of Wonders
Serkan Doğan
5Shared wonders group
Salih YILDIRIM
3COMPANY OF WONDERS
Ertan Yildiz


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
The Joint Venture Company of Wonders


Explanation:
The Joint Venture Company of Wonders

Serkan Doğan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Çok teşekkür ederim. Aslında Özden Hanım'ın söylediğine katılmamak elde değil ama hisseli kelimesini de gözardı edemem:)) Çok çok teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  foghorn: This is one good translation with some sense of humor. LOL
22 mins
  -> that is the one mentioned in web. take more humor: campaign of wonders with shares:))

agree  Ismet Ozkilic (Ph.D.): Dogru.
55 mins
  -> teşekkür ederim

agree  Özden Arıkan: company ve wonders tam isabet ama jv yerine daha az teknik bir şey bulunabilir mi acaba?
3 hrs
  -> teşekkürler Özden, ben de düşdündüm ama belki corporation & association & organization vs olabilir. Ama zamanında büyüklerimiz de böyle çevirmiş..

disagree  Ertan Yildiz: bu bir müzikal ismi olduğuna göre joint venture kelimesi fazla teknik kaçmaz mı
19 hrs
  -> Yanlış. Müzikal ismi ama müzikalde anlatılan şey bu. Mesela, Nazım Hikmet'i anlatan Nazım Hikmet Oratoryosunun isminde sırf Oratoryonun başlığında geçtiği için Nazım Hikmet geçmemeil mi?.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hisseli harikalar kumpanyasä±
Shared wonders group


Explanation:
Alternatif olabilir!

Salih YILDIRIM
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
COMPANY OF WONDERS


Explanation:
HİSSELİ kelimesi feda edelim, kimse kızmaz bize. Zaten COMPANY OF WONDERS dediğinizde Google'da rakip veya karıştırılma ihtimali olan bir deyim çıkmıyor.
"The World encyclopedia of contemporary theatre " adlı yayında bu müzikalin ismi "Joint company of wonders" diye geçiyor. Bence kısalığı ve lirik okunuşu ile "hisseli harikalar kumpanyası" ismine yaklaşmış. Kesin çeviri değil, ancak daha keyifli.
Google'da arayınca kitap geliyor. Aslında ben olsam COMPANY OF WONDERS derim, "hisseli" kelimesini atlamış oluruz ancak etkili bir çeviri yapmış oluruz.
Bir de bu çevirinin, müzikal oyunun yabancı dildeki broşürlerinde yer alacağını düşünün. Şu konuşmaya kulak verin, "Abi Joint Venture Company of Wonders" diye bi oyun varmış. O neymiş yaw?.. Bir de "Company of Wonders" deyiminin kulaktan kulağa nasıl süratle yayılacağını hesap edelim.


Ertan Yildiz
Turkey
Native speaker of: Turkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search