crawfishing

Turkish translation: kerevet

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:crawfish
Turkish translation:kerevet
Entered by: MURAT TUKEL

22:20 Jan 20, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: crawfishing
"She is the crawfishing queen".
MURAT TUKEL
United States
kerevet avciligi
Explanation:
crawfishing A.B.D.'nin guneyindeki Lousiana'da cok populer bir hobi
Selected response from:

Aydin Yulug
Turkey
Grading comment
Araştırmalarınız için teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ıstakoz kraliçesi
sevinc altincekic
5kerevet avciligi
Aydin Yulug
4Kerevet değil Kerevit (Sanırım yazım hatası )
1964


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ıstakoz kraliçesi


Explanation:
Crawfish, ıstakoza benzer, ondan küçük bir deniz canlısıymış (kaynak ing-türkçe redhouse). redhouse karavide ve kerevides karşılıklarını öneriyor ayrıca.
buna göre aklıma kerevit geldi. kerevitin latincesi de Astacus leptodactylus (bkz. http://www.iula-emme.org/Life/gol/egirdir gl.htm), latince isminden de ingilizcesine gitmek mümkün oldu: http://www.uni-duesseldorf.de/WWW/MathNat/Zoophys/Staff/Mita... crayfish=crawfish. böylece olayın sağlamasını da yaptıktan sonra, bu terimin edebi bir metinde geçmesi nedeniyle kerevitin pek bir şey ifade etmeyeceğini düşünerek ıstakoz kraliçesi olarak çevrilmesini öneriyorum. pardon, tekrar bakınca crawfishing queen denildiğini gördüm. aa ama bütün araştırmalarım boşa mı gitti şimdi? :-)) yok yok. ıstakoz avcısı kraliçesi olabilir mi bu durumda?


    Reference: http://www.iula-emme.org/Life/gol/egirdir%20g%F6l%FC.htm
    Reference: http://www.uni-duesseldorf.de/WWW/MathNat/Zoophys/Staff/Mita...
sevinc altincekic
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 181

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kerevet avciligi


Explanation:
crawfishing A.B.D.'nin guneyindeki Lousiana'da cok populer bir hobi


    Reference: http://www.okyanusgida.com.tr/akdeniz3.htm
    Reference: http://www.gumbopages.com/festivaltours/crawfishing.html
Aydin Yulug
Turkey
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 58
Grading comment
Araştırmalarınız için teşekkürler.

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kerevet değil Kerevit (Sanırım yazım hatası )


Explanation:
Hani masallarda "onlar çıkar kerevetine" derler ya kerevet divan demek tahtadan yapılan. Yukarıda diğer arkadaş doğrusunu yazmış.


1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search