moonquake

Turkish translation: ay depremi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:moonquake
Turkish translation:ay depremi
Entered by: foghorn

09:55 Aug 7, 2009
English to Turkish translations [Non-PRO]
Science - Astronomy & Space
English term or phrase: moonquake
. . .
foghorn
ay depremi
Explanation:
...bu ölçekle binlerce ay depremi ile iki Mars depremi bile ölçütlendirildi
http://www.sismo.sakarya.edu.tr/deprem_buyukugunun_belirlenm...

3,1 milyar yıl önce, yanardağ etkinlikleri, durduğundan beri Ay, jeolojik olarak ölü sayılmaktadır. O günden bu yana, ara sıra göktaşı çarpması ya da, küçük ölçekli Ay depremi ve yüzeyin mikro-meteorite erozyonu dışında, hiç bir jeolojik harekete raslanmamaktadır.
http://www.yaklasansaat.com/gezegenler/ay/ay.asp

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2009-08-07 10:03:33 GMT)
--------------------------------------------------

Not: İkinci alıntıya şunu da ekleyince, açıklama tam olacak:
Ay’daki sismik etkinlikler, en çok Dünya'nın indüklediği gel-git kuvvetleri tarafından körüklenmektedir. Ayrıca aşınma işlemi, asteroid ve meteroitlerin, çarpmaları sonucu da gerçekleşmektedir.
Selected response from:

Balaban Cerit
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4ay depremi
Balaban Cerit
5 +2ay sarsıntısı
Kıvılcım Erdogan


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
ay depremi


Explanation:
...bu ölçekle binlerce ay depremi ile iki Mars depremi bile ölçütlendirildi
http://www.sismo.sakarya.edu.tr/deprem_buyukugunun_belirlenm...

3,1 milyar yıl önce, yanardağ etkinlikleri, durduğundan beri Ay, jeolojik olarak ölü sayılmaktadır. O günden bu yana, ara sıra göktaşı çarpması ya da, küçük ölçekli Ay depremi ve yüzeyin mikro-meteorite erozyonu dışında, hiç bir jeolojik harekete raslanmamaktadır.
http://www.yaklasansaat.com/gezegenler/ay/ay.asp

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2009-08-07 10:03:33 GMT)
--------------------------------------------------

Not: İkinci alıntıya şunu da ekleyince, açıklama tam olacak:
Ay’daki sismik etkinlikler, en çok Dünya'nın indüklediği gel-git kuvvetleri tarafından körüklenmektedir. Ayrıca aşınma işlemi, asteroid ve meteroitlerin, çarpmaları sonucu da gerçekleşmektedir.

Balaban Cerit
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cansin Cemil Cinar (X)
19 mins
  -> teşekkür ederim

agree  Fatih Mehmet Şen
34 mins
  -> teşekkür ederim

agree  Kıvılcım Erdogan
1 hr
  -> teşekkür ederim

agree  Salih YILDIRIM
4 hrs
  -> teşekkür ederim
The asker has declined this answer
Comment: Selected automatically based on peer agreement.

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ay sarsıntısı


Explanation:
ay depremi ya da (yer sarsıntısına paralel olarak) ay sarsıntısı

Kıvılcım Erdogan
Turkey
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cansin Cemil Cinar (X)
11 mins
  -> teşekkür ederim

agree  Balaban Cerit: elbette, "ay sarsıntısı" da kullanılabilir
18 mins
  -> teşekkür ederim




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search