compensation

Turkish translation: Ücret ve sosyal yardımlar (compensation and benefits )

01:01 Jan 19, 2003
English to Turkish translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: compensation
TI continually reviews its compensation and benefits programs to ensure they remain competitive in the marketplace
seckin
Turkish translation:Ücret ve sosyal yardımlar (compensation and benefits )
Explanation:
compensation orada tazminat değil, ücret anlamına geliyor sanırım.
benefit yan ödeme veya sosyal yardım (ücret dışı ödeme, yan ödeme vb..) olarak çevirilir.
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5aşağıdaki gibi
shenay kharatekin
5Piyasada devamlı olarak rekabet edebilir durumda
Adil Sönmez (X)
5Piyasada rekabette kalabilmek amaciyla, TI firmasi ....
sanlev
5Ücret ve sosyal yardımlar (compensation and benefits )
1964


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Ücret ve sosyal yardımlar (compensation and benefits )


Explanation:
compensation orada tazminat değil, ücret anlamına geliyor sanırım.
benefit yan ödeme veya sosyal yardım (ücret dışı ödeme, yan ödeme vb..) olarak çevirilir.

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

56 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Piyasada rekabette kalabilmek amaciyla, TI firmasi ....


Explanation:
..calisanlara yonelik ucret ve sosyal yardim paketini/programini duzenli olarak gozden gecirmektedir.

Compensation: burada ucret (maas, komisyon, etc)
Benefits program: saglik sigortasi, dis sagligi,spor imkanlari, emeklilik fonu, vb.---sosyal (icerikli) yardim

Calisanlara yonelik , seklinde bir ekleme yaptim. Cunku bu tur programlar baska gruplara da verilebiliyor. Baglamdan bu anlasiliyor.

EXECUTIVE COMPENSATION: Idarecilere odenen ucret
GROSS COMPENSATIOB: Brut ucret.

(ref:"iktisadi ticari terimler sozlugu", Pars Tuglaci)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-19 01:58:37 (GMT)
--------------------------------------------------

pardon, GROSS COMPENSATION

sanlev
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 10

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Piyasada devamlı olarak rekabet edebilir durumda


Explanation:
kalabilmek için, TI Şirketi, ücret ve sosyal yardım programlarını sürekli olarak gözden geçinir (geçirmektedir).

compensation:

Kaynak: InveskonWord
Definition 1: Generally, something received in return for something else.
Definition 2: Wages and other financial benefits earned from labour.

Adil Sönmez (X)
PRO pts in pair: 118

1 day 14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
aşağıdaki gibi


Explanation:
Aradığınız terim: compensation, İlk 30 kayıt görüntüleniyor.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası compensation tazmin
İş Dünyası compensation telafi
İş Dünyası compensation karşılık
İş Dünyası compensation ücret
İş Dünyası compensation maaş
İş Dünyası compensation bedel
İş Dünyası compensation takas
İş Dünyası compensation karşılama
İş Dünyası compensation muvazene
İş Dünyası compensation ödün
İş Dünyası compensation ödünleme
İş Dünyası compensation tazmin edici
İş Dünyası compensation tekabül


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-21 14:22:07 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

ücret, maaş, bedel


    Reference: http://www.proz.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search