noncompetition

Turkish translation: rekabet yasağı

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:noncompetition
Turkish translation:rekabet yasağı
Entered by: shebnem

09:50 Dec 25, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: noncompetition
Distribütörlük anlaşmasındaki başlıklardan biri!cümleiçinde geçmiyo yani.Nasıl çevrilir bu?!
shebnem
rekabet yasağı
Explanation:
bu tür anlaşmalarda benzer mal veya hizmet üreten/satan diğer firmaların mallarının distribütör tarafından satışına engel olmak amacıyla kullanılan bir maddedir.
Selected response from:

TKR (X)
Grading comment
Teşekkür ederim. İyi çalışmalar
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6rekabet yasağı
TKR (X)
5 +2Rekabet Etmeme
Haluk Levent Aka (X)
5 +2"Rekabete girilmeyeceği hükmü" veya "Rekabet edilmeyeceği hükmü"
Senem Mintaş (X)


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
rekabet yasağı


Explanation:
bu tür anlaşmalarda benzer mal veya hizmet üreten/satan diğer firmaların mallarının distribütör tarafından satışına engel olmak amacıyla kullanılan bir maddedir.

TKR (X)
PRO pts in pair: 48
Grading comment
Teşekkür ederim. İyi çalışmalar

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali YANDIK
1 min

agree  Senem Mintaş (X): Evet madde başlığı olarak kullanılacak ise rekabet yasağı olarak kullanılması gerekecektir.
4 mins

agree  Federica Masante
3 hrs

agree  ATB Translation: Bence güzel bir yorum genelde madde başlığında ben rekabet etmeme gibi bir şeyler kullanıyorum. Ancak bu daha güzel geldi. ;O)))
4 hrs

agree  rusen
4 hrs

agree  Feza Eruguz
15 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
"Rekabete girilmeyeceği hükmü" veya "Rekabet edilmeyeceği hükmü"


Explanation:
Distrübütörlük sözleşmeleri/anlaşmalarında, dağıtıcı (Distübütör) firmanın üreti/imalatçı firma ile aynı alanda faaliyet gösteren diğer firma/kişilerle (yani üretici/imalatçı firmaların rakipleriyle) işbirliği, ortaklık vs. yollarla herhangi bir münasebet kurmasını men eden bir hükümdür.

Senem Mintaş (X)
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Şahin (X)
3 mins

agree  ATB Translation
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Rekabet Etmeme


Explanation:
Arkasından gelen madde veya maddelerde distribütörlüğü verenin pazara doğrudan girmesinden ve/veya distribütörlüğü alanın üretici firmanın pazarında mal satmasından kaynaklanabilecek rekabet durumunu önleyici hükümler barından bölümdür, ve Rekabet Etmeme olarak çevrilir.

Haluk Levent Aka (X)
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
5 mins

agree  ATB Translation
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search