IPC yapma (fiil)

Turkish translation: Kişiler Arası Çatışma Yönetimi uygulama/yapmak

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:IPC yapma (fiil)
Turkish translation:Kişiler Arası Çatışma Yönetimi uygulama/yapmak
Entered by: altugk

19:42 Mar 6, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Yönetici Yönergesi
English term or phrase: IPC yapma (fiil)
IPC to understand the interests behind
Person 1 Interests
Person 1 Position
Person 2 Currencies (??)

Personel arasında çıkar çatışması olduğunda çözüm için öneriler arsında geçiyor
açılımından emin değilim ama şu linke bakabilrsiniz =>
https://www.seslisozluk.net/ıpc-nedir-ne-demek/

TŞKRLR
Aziz Kural
Turkey
Kişiler Arası Çatışma Yönetimi uygulama/yapmak
Explanation:
Aziz Bey,

IPC = Inter-personal Conflict = Kişiler Arası Çatışma'dır. Burada IPC fiil gibi kullanılmış ama bence eksik ifade var. Çünkü çatışma ile ilgili bir değerlendirme yapılarak nedeni ortaya çıkarılmaya çalışılıyor yazının devamında. Nihai amaç ise çözmek. Bunun dilimizdeki karşılığı da "Kişiler Arası Çatışma Yönetimi Yapmak/Uygulamak" olur.

İyi çalışmalar.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 17 hrs (2018-03-09 13:37:01 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Rica ederim Aziz Bey, yardımcı olduysa ne mutlu bana. İyi çalışmalar diliyorum.
Selected response from:

altugk
Turkey
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4IPC'leri tespit etmek
Çağatay Duruk
4Kişiler Arası Çatışma Yönetimi uygulama/yapmak
altugk
3Çıkar, konum ve ilişkileri ele alma
Salih1946


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ipc yapma (fiil)
IPC'leri tespit etmek


Explanation:
IPC Interest, Position ve Currencies sözcüklerinin baş harfleri olsa gerek. Bunları tespit edip arka plandaki gerçek çıkarları (interests behind) anlamaya çalışın diyor. IPC kısaltması Türkçe karşılıkların baş harfleri alınarak da kullanılabilir, duruma göre.

Çağatay Duruk
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ipc yapma (fiil)
Çıkar, konum ve ilişkileri ele alma


Explanation:
Olabilir!

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 39

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ipc yapma (fiil)
Kişiler Arası Çatışma Yönetimi uygulama/yapmak


Explanation:
Aziz Bey,

IPC = Inter-personal Conflict = Kişiler Arası Çatışma'dır. Burada IPC fiil gibi kullanılmış ama bence eksik ifade var. Çünkü çatışma ile ilgili bir değerlendirme yapılarak nedeni ortaya çıkarılmaya çalışılıyor yazının devamında. Nihai amaç ise çözmek. Bunun dilimizdeki karşılığı da "Kişiler Arası Çatışma Yönetimi Yapmak/Uygulamak" olur.

İyi çalışmalar.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 17 hrs (2018-03-09 13:37:01 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Rica ederim Aziz Bey, yardımcı olduysa ne mutlu bana. İyi çalışmalar diliyorum.


    Reference: http://kontrol.bumko.gov.tr/Eklenti/10042,catismapdf.pdf?0
    https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/11019/mod_resource/content/1/%2813%29%C3%96RG%C3%9CTSEL%20%C3%87ATI%C5%9EMA%20VE%20Y%C3%96NET%
altugk
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Teşekkürler




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search