scroll through

Turkish translation: kayarak ilerlemek

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:scroll through
Turkish translation:kayarak ilerlemek
Entered by: Bülent Malkoçlar

13:01 Jul 31, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware / scroll
English term or phrase: scroll through
the parameters begin to scroll through the User Interface Panel.
barisozyurt
kayarak ilerlemek
Explanation:
parametreler Kullanıcı Arayüz Panelinde kayarak ilerlemeye başlar

--------------------------------------------------
Note added at 42 dakika (2007-07-31 13:43:21 GMT)
--------------------------------------------------

Haklısınız, benim de şahsen çok severek kullandığım bir terim değil ama MS terminolojisindeki karşılığı budur. Abdullah Beyin önerdiği terimler içinde sadece kaymak burada kullanılabilir diye düşünüyorum. O tek başına daha çok kulak tırmaladığı için kayarak ilerleme diye düşünmüştüm naçizane. Bir de gösterme vs. diyemeyiz bence çünkü display vb. terimlerle karışır.
Selected response from:

Bülent Malkoçlar
Turkey
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2kayarak ilerlemek
Bülent Malkoçlar
5 +2(yukarıdan aşağıya, sağdan sola) kaymak, kaydırmak, gezinmek
abdullah erol (X)


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
(yukarıdan aşağıya, sağdan sola) kaymak, kaydırmak, gezinmek


Explanation:
kaymak, kaydırma yapmak, gezinmek

Çeviri:
the parameters begin to scroll through the User Interface Panel.
<parametreler Kullanıcı Kontrol Panelinde gösterilmeye başlanır.>

şeklinde çevirmek uygun olur. kastırmaya gerek yok kaydırma yapıcaz diye..

Kullanıcı Kontrol Paneli = Kullanıcı Arayüz Paneli

scroll işlemi, dört yöne yapılabilir: yukarı, aşağı, sağa, sola

çeviri yapmayıp bu cümleyi kendim yazsaydım şöyle derdim:
parametreler Kullanıcı Kontrol Panelinde liste halinde ekrana gelmeye başlar..

abdullah erol (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan: "gösterilmeye başlanır = liste halinde ekrana gelmeye başlar" a katılıyorum.
9 mins

agree  Cihan Gercek: «parametreler art arda 'panele' gelmeye başlar»
18 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
kayarak ilerlemek


Explanation:
parametreler Kullanıcı Arayüz Panelinde kayarak ilerlemeye başlar

--------------------------------------------------
Note added at 42 dakika (2007-07-31 13:43:21 GMT)
--------------------------------------------------

Haklısınız, benim de şahsen çok severek kullandığım bir terim değil ama MS terminolojisindeki karşılığı budur. Abdullah Beyin önerdiği terimler içinde sadece kaymak burada kullanılabilir diye düşünüyorum. O tek başına daha çok kulak tırmaladığı için kayarak ilerleme diye düşünmüştüm naçizane. Bir de gösterme vs. diyemeyiz bence çünkü display vb. terimlerle karışır.

Bülent Malkoçlar
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mustafa karabiber
2 mins
  -> teşekkür ederim

neutral  Mehmet Hascan: 'kayarak ilerlemek' ifadesi kulak tırmalıyor.
29 mins

agree  Serkan Doğan
2 hrs
  -> teşekkür ederim




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search