whitespace character

Turkish translation: boşluk karakteri

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:whitespace character
Turkish translation:boşluk karakteri

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
15:55 Dec 23, 2009
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
Additional field(s): IT (Information Technology), Internet, e-Commerce, Printing & Publishing
English term or phrase: whitespace character
Definition from Robin Lionheart:
Characters in a document that are considered to separate words. In HTML 4.0, ASCII space characters, line breaks, tabs, form feeds, and zero‐width spaces are white space characters. One or more of these characters in the source document mark the end of one word and the beginning of another.

Example sentence(s):
  • When rendered, a whitespace character does not correspond to a visual mark, but typically does occupy an area on a page. As is common in technical literature, the two words "white space" have found widespread usage as the single term "whitespace", especially when used as an adjective, as in "whitespace character". Wikipedia
  • Preprocessor directives must appear as the first non-whitespace character on a line eggheadcafe.com
  • You can only filter nodes that contain only whitespace. In a text node that contains any non-whitespace characters, whitespace is considered significant, and is always displayed. IBM Corporation
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

boşluk karakteri
Definition:
boşluk karakteri
Selected response from:

aydin kaya
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2boşluk karakteri
aydin kaya
4Beyaz Alan Karakteri
ensaro
4Beyaz boşluk karakteri
Murat G.
5 -1alfabe dışı karakter
Ayşe Kıvılcım Karazor


  

Translations offered


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
alfabe dışı karakter


Definition from http://www.bilgisayardershanesi.com/bilg:
Programlamada boşluklar ve boş satırlar, alfabe dışı karakter olarak bilinir. Programcılar alfabe dışı karakterleri programlarını daha okunur yapabilmek için kullanırlar

Example sentence(s):
  • Programlamada boşluklar ve boş satırlar, alfabe dışı karakter olarak bilinir. Programcılar alfabe dışı karakterleri programlarını daha okunur yapabilmek için kullanırlar. Mesela ben, atama ve aritmetik operatörlerde operatörün sağında ve solunda 1 karakterlik boşluk bırakmayı severim: - http://www.bilgisayardershanesi.com/bilg  
Ayşe Kıvılcım Karazor
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Doğa Doğu: "alfabe dışı karakter" dersek "^ ~ \" vb karakterleri de kapsamış oluruz. söz konusu olansa sadece tab, space, end of line gibi karakterlerdir.
6 hrs

1 day 15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
boşluk karakteri


Definition from own experience or research:
boşluk karakteri

Example sentence(s):
aydin kaya
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  NiKx: Boşluk Karakteri olmali. 15 yildir bilisim ile ugrasiyorum baska ceviriyi gerektirecek duruma rastlamadim.
11 days

Yes  K.K.Unal
11 days

2 days 22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Beyaz boşluk karakteri


Definition from own experience or research:
Programlama dillerinde kelimeleri, satırları, sayfaları ayırmak için kullanılan karakterlerdir.

Türk dil kurumunca henüz ortak bir kullanımı tespit edilmemiş olmakla birlikte genel kullanımının bu sekilde olduğunu değerlendiriyorum.

http://www.bilisimterimleri.com/?arananterim=ace&dil=eng

Example sentence(s):
  • Önişlemci direktifleri # karakteriyle başlar, bu karakterden sonrası önişlemci tarafından yorumlanır ve bu özel karakterden önce beyaz boşluk(tab ve boşluk) dışında bir şey olmaması gerekir. Bu direktifler yardımıyla derlenecek kodlar üzerinde bir takım kurallar belirlenebilir. Ayrıca dosyaya bir başka dosyayı dahil etmek veya işlemciye özel direktifler vermek gibi işlemler içinde kullanılabilir.... - Wikipedia  
  • Beyaz boşluk karakteri karakterler arasında görüntülenen boşluktur. İki sözcüğün satır sonunda ayrılmasını engellemek gibi çok çeşitli amaçlar için beyaz boşluk karakterlerini kullanabilirsiniz. - Adobe In design Help Manual  
  • JSON tanımlanırken içerisinde beyaz boşluk olarak isimlendirdiğimiz karakterler kullanılabilinir.Yani ifadeler arasında boşluk, Tab, Enter yada yeni bir satır karakteri eklediğinizde bu beyaz boşluklar bir sorun teşkil etmez. - Java Script ders notlari  
Murat G.
Turkey
Native speaker of: Turkish

3 days 8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Beyaz Alan Karakteri


Definition from own experience or research:
Bilişim terimlerini Türkçeleştirirken orjinal terimden uzaklaşmamak gerekir. White space kavramı programlama dillerinde ve Donanımlara komuta etmek için kullanılan karakterlere yöneliktir. Ekrana veya kağıda bir imge basma işlemiyle ilgili olmadığı için "Space" teriminin boşluk" değil "alan" anlamı tercih tercih edilmelidir.

Example sentence(s):
  • Ekran düzeni beyaz alan karakterleri ile kontrol edilir. - My experience  
  • Yazıcıya komuta etmek için metne beyaz alan karakterleri ilave eilir. - my experience  
  • Metnin içinde yer alan beyaz alan karakterlerini ancak özel programlama dilleri yardımıyla temizleyebilirsiniz. - my experience  
ensaro
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search