bitmap

Turkish translation: bit eşlemi; biteşlem; nokta esaslı

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bitmap
Turkish translation:bit eşlemi; biteşlem; nokta esaslı
Entered by: Özden Arıkan

01:47 Feb 27, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: bitmap
calculation of a bitmap - related to printing of films
banu
Bit eşlemi, biteşlem, nokta esaslı
Explanation:
CÜMLENİN TAMAMI:
Film yazdırma ile ilgili biteşlem hesaplaması.

SÖZCÜK ANLAMI:
Bitmap Bit Eşlemi
bitmap nokta esaslı
Bitmap compression Biteşlem sıkıştırma
bit-map graphics tüm noktaları adreslenir grafik
Bitmap Image Bit Eşlem Resmi
Bitmap is corrupted Bit eşlem bozulmuş
Bitmap only Sadece bit eşlem
Bitmap Open Error Biteşlemi Açma Hatası
bitmap printing nokta esaslı baskı
bitmapped nokta esaslı
bitmapped character nokta esaslı karakter
bitmapped display nokta esaslı ekran
bit-mapped display tüm noktaları adreslenir görüntü birimi
bitmapped font nokta esaslı fon
bitmapped images Bit eşlemli imgeler
bitmapped picture file Bit eşlemli resim dosyası
Bitmaps Bit eşlemler
Bitmaps (*.bmp) Biteşlemler (*.bmp)

Kaynak: Compdict
Selected response from:

Adil Sönmez (X)
Grading comment
tesekurler Adil Bey.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +13bit eşlem
Umit Altug
5 +7Bit eşlemi, biteşlem, nokta esaslı
Adil Sönmez (X)
4 +6bitmap
Selçuk Budak
5bit haritası
shenay kharatekin


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
bitmap


Explanation:
Bir tür resim (görüntü)formatı olduğu için, aynı şekilde korunmasında yarar var.

Selçuk Budak
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz
9 mins

agree  digger (X): çeviri diline genel yaklaşıma bağlı
3 hrs

agree  Balaban Cerit
3 hrs
  -> teşekkür ederim.

agree  Emine Fougner
4 hrs

agree  Nilgün Bayram
9 hrs

agree  ada-y
15 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +13
bit eşlem


Explanation:
Microsoft yerelleştirmelerinde "bit eşlem" olarak yerleşti. Unix terminolojisinde ve Linux yerelleştirmelerinde de "bit eşlem" veya "biteşlem" olarak geçiyor


    Reference: http://www.belgeler.org/sozluk/entr-b.html
Umit Altug
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz
1 hr

agree  digger (X): çeviri diline genel yaklaşıma bağlı
2 hrs

agree  Balaban Cerit
3 hrs

agree  Serkan Doğan
3 hrs

agree  Emine Fougner
4 hrs

agree  mukaanyes
5 hrs

agree  Nilgün Bayram
9 hrs

agree  akhilleus (X): doğrudur
13 hrs

agree  ada-y
14 hrs

agree  Özden Arıkan: bitişik yazımı daha yaygın sanırım, veya benim gözüm ona alışmış
1 day 6 hrs

agree  Alp Berker
1 day 22 hrs

agree  Fatima Argun
3 days 1 hr

agree  Guetta
3 days 14 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
Bit eşlemi, biteşlem, nokta esaslı


Explanation:
CÜMLENİN TAMAMI:
Film yazdırma ile ilgili biteşlem hesaplaması.

SÖZCÜK ANLAMI:
Bitmap Bit Eşlemi
bitmap nokta esaslı
Bitmap compression Biteşlem sıkıştırma
bit-map graphics tüm noktaları adreslenir grafik
Bitmap Image Bit Eşlem Resmi
Bitmap is corrupted Bit eşlem bozulmuş
Bitmap only Sadece bit eşlem
Bitmap Open Error Biteşlemi Açma Hatası
bitmap printing nokta esaslı baskı
bitmapped nokta esaslı
bitmapped character nokta esaslı karakter
bitmapped display nokta esaslı ekran
bit-mapped display tüm noktaları adreslenir görüntü birimi
bitmapped font nokta esaslı fon
bitmapped images Bit eşlemli imgeler
bitmapped picture file Bit eşlemli resim dosyası
Bitmaps Bit eşlemler
Bitmaps (*.bmp) Biteşlemler (*.bmp)

Kaynak: Compdict


Adil Sönmez (X)
PRO pts in category: 4
Grading comment
tesekurler Adil Bey.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  digger (X): çeviri diline genel yaklaşıma bağlı [bir yanda bitmap değil de biteşlem diyeceksem, öbür yanda da örneğin, dizayn değil tasarım demeliyim demek.
45 mins
  -> Sağol da, "çeviri diline genel yaklaşıma bağlı" ne demek, böyle bir dil mi var????

agree  Emine Fougner
2 hrs
  -> Mil gracias Cecilia!

agree  mukaanyes
3 hrs
  -> Merci

agree  Nilgün Bayram
7 hrs

agree  ada-y
12 hrs

agree  Alp Berker
1 day 20 hrs

agree  Guetta
3 days 12 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bit haritası


Explanation:
bir haritası

bilgisayar dilinde aynen böyle geçer






    Reference: http://www.seslisozluk.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search