gross revenue domestically

Turkish translation: brüt yurt içi gelir

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gross revenue domestically
Turkish translation:brüt yurt içi gelir
Entered by: Mustafa Er (BSc MA)

13:54 Apr 11, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
English term or phrase: gross revenue domestically
Asil sormak istedigim domestically tesekkur ederim simdiden
Guetta
France
brüt yurt içi gelir
Explanation:
-
Selected response from:

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Grading comment
herkese tesekkur ederim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3yurt içi
ada-y
5 +1gayri safi yurtiçi hasıla
Adil Sönmez (X)
5 +1brüt yurt içi gelir
Mustafa Er (BSc MA)
3 +1domestic=yurt içi
Özden Arıkan


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
yurt içi


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2005-04-11 14:11:40 GMT)
--------------------------------------------------

yurt içi brüt gelir

ada-y
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
2 hrs
  -> teşekkürler

agree  Serkan Doğan
14 hrs
  -> teşekkürler

agree  Faruk Atabeyli
17 hrs
  -> teşekkürler

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
brüt yurt içi gelir


Explanation:
-

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
herkese tesekkur ederim

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
1 hr

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
domestic=yurt içi


Explanation:
Yalnız, Adil Bey'in de belirttiği gibi bu ifade biraz tuhaf, ya anadili İngilizce olmayan ya da ekonomik terimlerle hiçbir tanışlığı bulunmayan birinin elinden çıkma olabilir mi? "Domestic revenue", devletin ülke içinden elde ettiği gelirler için kullanılır, yani vergiler için. Burada kastedilen ise "domestic product" gibi duruyor, onun da Türkçesi Gayri Safi Yurt İçi Hasıla, yani GSYİH. Sonuçta "brüt" ile aynı anlama gelmekle birlikte ekonomi bağlamında "gayri safi" terimi yerleşmiş. Teknik bir ifade olarak geçiyorsa onu kullanmanızda fayda var. En azından sizin asıl sorunuzun, "domestic"in "yurt içi" şeklinde karşılanması gerektiği konusunda herkes mutabık. Metinden biraz daha büyükçe bir lokma verirseniz bize belki daha çok yardımcı oluruz :-)


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Gross_domestic_product
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Revenue
Özden Arıkan
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan
4 hrs
  -> teşekkürler

neutral  Faruk Atabeyli: Sanıyorum buradaki kavram kısıtlaması bu sözcükleri yanyana görünce ülke ekonomilerinden bahsedildiğini düşünmemiz. Bu bir şirketin yurtiçi cirosu olmalı (yurdu her neresi ise). GSYİH=GDP karıştırılamayacak kadar standart terimler.
7 hrs
  -> olabilir, kafa karıştıran kelimenin zarf olarak kullanılması belki. yani belki de ifadede bir yanlışlık yoktur, "revenue" da şirkete ait bir şey olarak anlam kazanıyor bu durumda. kesin anlamak için cümlenin tamamını görmek lazım. teşekkürler.

neutral  Salih Bayram: MFA'ya katılıyorum, ülke ekonomisinden bahsedilmiyor büyük ihtimalle.
11 hrs
  -> teşekkürler

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
gayri safi yurtiçi hasıla


Explanation:
domestic => iç
gross domestic product=> gayri safi yurtiçi hasıla

Kaynak: Ekonomik Terimler, Ansiklopedik Sözlük, Prof. Dr. Halil Seyidoğlu

revenue => gelir, hasıla

Kaynak:Bankacılık Terimleri Sözlüğü, Dr. Faruk Yalvaç

Yorum: Terimin İngilizcesi doğru değil


--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 59 mins (2005-04-12 07:53:39 GMT)
--------------------------------------------------

\"hasıla\", \"toplam gelir\"dir

Adil Sönmez (X)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Faruk Atabeyli: bkz. Xola'ya yorumum
13 hrs

agree  dy211
976 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search