she operates to her own agenda and although she will

Turkish translation: gündem

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:agenda
Turkish translation:gündem
Entered by: Özden Arıkan

22:39 Dec 9, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
English term or phrase: she operates to her own agenda and although she will
explore objects, she is relucant to explore her surrondings.
yeli
Kendi dünyasında yaşıyor ve
Explanation:
eşyaları(elleriyle) incelemesine rağmen etrafında olan bitenleri kavramaya çalışmıyor.

Sorduğunuz cümlenin çevirisi kabaca yukarıdaki gibi ama:

Aslında böyle uzun ve tam cümleleri sormak ve yanıtlamak bu sitenin teamüllerine aykırı. Buradaki amacımızın mesleki dayanışma ve yardımlaşma olması gerektiğini tekrarlamaya pek gerek yok ama mesleki yardımlaşmayı yaparken mesleğin kendisinin bir profesyonel uğraşı olduğunu yani herkesin bu meslekten para kazanmaya çalıştığını da unutmamamız gerekiyor. Eğer burada ücretsiz çeviri yapmaya başlarsak bizzat mesleğimizin temeline dinamit koymuş oluruz.

Bu hepimiz için geçerli, soruyu soran için de cevaplayan için de

Dolayısıyla bu cümledeki gibi sorulara ben kendi payıma bir daha cevap vermeyeceğim. Bunu "Yeli" arkadaşın da anlayışla karşılayacağına eminim.
Herkese kolay gelsin.
Selected response from:

Önder Öztürkçü
Grading comment
tesekkurler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Kendi dünyasında yaşıyor ve
Önder Öztürkçü
4 +1çalışmalarını kendi bildiğine şekilde yürütmekte
Selcuk Akyuz
5Acaba bu tercümeyi başkasına yaptırsanız daha kolay olmaz mı?
Aydin Yulug


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Acaba bu tercümeyi başkasına yaptırsanız daha kolay olmaz mı?


Explanation:
Saygılarımla,
Dr. Aydın Yuluğ

Aydin Yulug
Turkey
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Kendi dünyasında yaşıyor ve


Explanation:
eşyaları(elleriyle) incelemesine rağmen etrafında olan bitenleri kavramaya çalışmıyor.

Sorduğunuz cümlenin çevirisi kabaca yukarıdaki gibi ama:

Aslında böyle uzun ve tam cümleleri sormak ve yanıtlamak bu sitenin teamüllerine aykırı. Buradaki amacımızın mesleki dayanışma ve yardımlaşma olması gerektiğini tekrarlamaya pek gerek yok ama mesleki yardımlaşmayı yaparken mesleğin kendisinin bir profesyonel uğraşı olduğunu yani herkesin bu meslekten para kazanmaya çalıştığını da unutmamamız gerekiyor. Eğer burada ücretsiz çeviri yapmaya başlarsak bizzat mesleğimizin temeline dinamit koymuş oluruz.

Bu hepimiz için geçerli, soruyu soran için de cevaplayan için de

Dolayısıyla bu cümledeki gibi sorulara ben kendi payıma bir daha cevap vermeyeceğim. Bunu "Yeli" arkadaşın da anlayışla karşılayacağına eminim.
Herkese kolay gelsin.

Önder Öztürkçü
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
tesekkurler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gaye Terzioglu-Booth: Kendi menfaatleri dogrultusunda hareket ediyor daha dogru olur gibi geliyor
1 hr

agree  Senem Mintaş (X)
2 hrs

agree  shenay kharatekin
14 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
çalışmalarını kendi bildiğine şekilde yürütmekte


Explanation:
çalışmalarını kendi bildiğine şekilde yürütmekte ve her ne kadar nesneleri keşfediyor olsa bile çevresini araştırmak konusunda isteksiz

yoruma dayalı bir çeviri yaptım ama umarım işinize yarar

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 52 mins (2003-12-10 00:32:04 GMT)
--------------------------------------------------

yazım (typo) hatamı düzeltiyorum: çalışmalarını kendi bildiği şekilde yürütmekte

Selcuk Akyuz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: Başarılısınız
14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search