pulse-skipping

Turkish translation: sinyal atlamalı

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pulse-skipping
Turkish translation:sinyal atlamalı
Entered by: Tuncay Kurt

13:17 Apr 23, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: pulse-skipping
Elektrik ile ilgili bir çeviride şöyle bir cümlede: "The MAX1771 offers three main improvements over prior pulse-skipping control solutions:"
Tuncay Kurt
Turkey
sinyal atlamalı
Explanation:
..sinyal atlamalı /sinyal bypasslı

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2005-04-23 14:17:13 GMT)
--------------------------------------------------

burada sistemi kontrol etmek için sinyal gönderilerek kontrol yapılıyor, ama bu sistemde kendi kendi kendine test özelliği var ve buna gerek duyulmuyor, bu kontrollerde pulse skipping denen olay aynen makineleri birbirine baglarken kullandığımız \"pingleme\" olayı gibi, yani elektrik sinyali göndermeye gerek kalmadan denetim işlevini yerine getiren bir sistemden bahsediliyor
http://pdfserv.maxim-ic.com/en/ds/MAX1771.pdf



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 9 mins (2005-04-23 14:27:50 GMT)
--------------------------------------------------

yahut; akım tasarruflu

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 10 mins (2005-04-23 14:28:12 GMT)
--------------------------------------------------

for; The MAX1771 step-up switching controller provides 90% efficiency over a 30mA to 2A load. A unique current-limited pulse-frequency-modulation (PFM) control scheme gives this device the benefits of pulse-width-modulation (PWM) converters (high efficiency at heavy loads), while using less than 110µA of supply current (vs. 2mA to 10mA for PWM converters).
Selected response from:

Serkan Doğan
Turkey
Grading comment
Ayrıntılı anlatımınız için teşekkürler, çevirdiğim metni bile bulmuşsunuz :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Pals atlama
Selçuk Budak
4 +2sinyal atlamalı
Serkan Doğan
5Darbe atlama
Adil Sönmez (X)
3vurum sıçramalı
Mustafa Er (BSc MA)


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Pals atlama


Explanation:
İyileştirmeden söz edildiğine göre, "pals atlama" güvenli gibi gözüküyor.

Selçuk Budak
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
49 mins
  -> teşekkür ederim

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
sinyal atlamalı


Explanation:
..sinyal atlamalı /sinyal bypasslı

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2005-04-23 14:17:13 GMT)
--------------------------------------------------

burada sistemi kontrol etmek için sinyal gönderilerek kontrol yapılıyor, ama bu sistemde kendi kendi kendine test özelliği var ve buna gerek duyulmuyor, bu kontrollerde pulse skipping denen olay aynen makineleri birbirine baglarken kullandığımız \"pingleme\" olayı gibi, yani elektrik sinyali göndermeye gerek kalmadan denetim işlevini yerine getiren bir sistemden bahsediliyor
http://pdfserv.maxim-ic.com/en/ds/MAX1771.pdf



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 9 mins (2005-04-23 14:27:50 GMT)
--------------------------------------------------

yahut; akım tasarruflu

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 10 mins (2005-04-23 14:28:12 GMT)
--------------------------------------------------

for; The MAX1771 step-up switching controller provides 90% efficiency over a 30mA to 2A load. A unique current-limited pulse-frequency-modulation (PFM) control scheme gives this device the benefits of pulse-width-modulation (PWM) converters (high efficiency at heavy loads), while using less than 110µA of supply current (vs. 2mA to 10mA for PWM converters).

Serkan Doğan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Ayrıntılı anlatımınız için teşekkürler, çevirdiğim metni bile bulmuşsunuz :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
28 mins
  -> teşekkürler

agree  Alp Berker
11 hrs
  -> teşekkürler

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vurum sıçramalı


Explanation:
-

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Darbe atlama


Explanation:
CÜMLE ÇEVİRİSİ:
MAX1771, daha önceki darbe atlamalı kumanda çözümlerine nazaran, yapılmış bulunan aşağıdaki üç büyük iyileştirmeyi sunar

SÖZLÜK ANLAMLARI:

pulse => atım
pulse => darbe
pulse => vurum
pulse => vuruş
User skipped => Kullanıcı geçti

Kaynak: Compdict

Skip = Atlama
Skipped => atlanmış
Skipping => atlanıyor
Skipping => geçiliyor, aşağıdaki örneğe bakınız:
FSA : Protocol disabled by user - skipping control protocol %x (%s).\n;;FSA => İletişim kuralı kullanıcı tarafından devre dışı bırakıldı - denetim iletişim kuralı geçiliyor %x (%s).\n;;TXT;Windows;Windows;98;;; ;

Skipping => geçmek:
Pulse => darbe, darbeli, titreşim

Kaynak: 13 Ciltlik İngilizce Türkçe Microsoft Sözlüğü




Adil Sönmez (X)
Works in field
PRO pts in category: 32




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search