blade configuration

Turkish translation: fiş ucu şekli

23:15 Mar 24, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: blade configuration
örnek cümle:
Install the blade configuration appropriate for your country into the power supply and plug into appropriate AC grounded outlet.

Konu uzmanı olmadığım için emin de değilim ancak blade configuration burada galiba fişlerin ucunda bulunan (bizde silindirik şekilli) dişleri ifade ediyor. Fikir ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler :)
Elif Baykara Narbay
Turkey
Turkish translation:fiş ucu şekli
Explanation:
Daha belirgin

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2018-03-25 18:17:27 GMT)
--------------------------------------------------

yw
Selected response from:

Mert Dirice
Turkey
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Yassı uçlu fiş
Salih1946
4fiş (fiş ve priz) çeşidi/türü/sistemi
altugk
3fiş ucu şekli
Mert Dirice
3şarjın bölünmüş başı
Juljan Gjura


  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
şarjın bölünmüş başı


Explanation:
Not sure whether it's translated so but I am definitely sure what this is.
Please see the example to have some idea.
Hope it helped!


    Reference: http://www.capeunionmart.co.za/gear/gear/travel/plugs-adapto...
    Reference: http://www.helptechco.com/content/Universal-AU-UK
Juljan Gjura
Albania
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian
Notes to answerer
Asker: Thank you Juljan! The Turkish term is not what you have suggested but I got a clearer idea of the term.


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fiş (fiş ve priz) çeşidi/türü/sistemi


Explanation:
Elif Hanım kolay gelsin,

Terimi "fiş çeşidi/türü/sistemi" olarak çevirmek uygun olur sanırım. Türkçede tam karşılığı bu ifade. "fiş ve priz sistemi" demek de uygun olabilir ama "blade" dediği için sadece erkek fişten bahsettiğini değerlendiriyorum. Referans için aşağıdaki bağlantılara bakabilirsiniz.

İyi çalışmalar.

http://www.seyyahcelebi.com.tr/dunyada-kullanilan-tum-fis-ve...
https://www.toptanelektrikmalzemeleri.net/Urunler/FIS-PRIZ-C...
https://www.elektrikevi.com/pzz~k~fisler
https://gezimanya.com/Yazilar/ulkelerin-fis-ve-priz-sistemle...

altugk
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Altuğ Bey! Başlangıçta ben de genel olarak uçları fiade ettiğini düşünsem de blade yassı ucu belirtiyormuş. Dolayısıyla yassı uç konfigürasyonu ifadesini kullanacağım.

Asker: "yassı fiş ucu konfigürasyonu"


14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Yassı uçlu fiş


Explanation:
Ekseriyetle 110VAC sistemlerde kullanılmaktadır.

https://www.amazon.com/Adapter-America-Kingdom-Grounded-Pola...

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 41
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Salih Bey. Aradığım karşılık tam olarak "yassı uçlu fiş" değilse de beni blade ifadesinin anlamı konusunda doğru yöne sevkettiniz. "yassı fiş ucu konfigürasyonu" şeklinde çeviriyorum.


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fiş ucu şekli


Explanation:
Daha belirgin

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2018-03-25 18:17:27 GMT)
--------------------------------------------------

yw

Example sentence(s):
  • \'ülkenizde yaygın olan fiş ucu şeklini güç kaynağına uygulayarak uygun bir topraklı AC prize bağlayın\'
Mert Dirice
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 3
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Mert Bey! Başlangıçta ben de genel olarak uçları ifade ettiğini düşünsem de blade yassı ucu belirtiyormuş. Dolayısıyla kısmen sizin ifadenizi de kullanarak "yassı fiş ucu konfigürasyonu" şeklinde çeviriyorum.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search