Turn-to-turn fault protection

Turkish translation: sargı koruması

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Turn-to-turn fault protection
Turkish translation:sargı koruması

08:18 May 27, 2019
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2019-05-30 12:54:07 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Elektrik Müh
English term or phrase: Turn-to-turn fault protection
The 60SF turn-to-turn fault protection element for synchronous generators.


https://www.researchgate.net/figure/The-60SF-turn-to-turn-fa...
gultekinmurat
Turkey
sargı koruması
Explanation:
Buna benzer sorular başka dil çiftlerinde sorulmuş, anladığım kadarıyla kişilerin verdikleri cevaplar turn-to-turn için winding fault, interturn fault vs. şeklinde verilmiş Türkçe olarak "sargı koruması" olarak çevirilebilir diye düşünüyorum.
http://docplayer.biz.tr/9931751-Seviyeye-bagli-kumanda-cihaz...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2019-05-27 13:04:58 GMT)
--------------------------------------------------

merak ediyorum emin olma seviyemi biraz yüksek tutmuş olsaydım birşey değişir miydi? Gördüğüm kadarıyla "adım adım ... " önerisine karar kılmışsınız, şayet çevirdiğiniz metinde "minor internal turn-to-turn faults" yazıyor olsaydı bu ucube isim tamlamasını nasıl çevirecektiniz?
Selected response from:

Baran Keki
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3sargı koruması
Baran Keki
5turn to turn arıza koruması
WORDISTANBUL
5sarım sarım arızası koruması
Omer faruk apak
4Dönme arızası koruyucusu
Salih YILDIRIM
4adım adım sarım arızası koruması
betül asiye karpuzcu


  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
turn-to-turn fault protection
adım adım sarım arızası koruması


Explanation:
turn-to turn bir bobin/sarım arızası türü (turn, bobindeki sargı dönüşlerinden her biri)
trafo arızalarının topraklama, sarım, izolasyon, soğutma vb. gibi türleri var, ama bunlar genel isim. adım adım olan arıza, sarım kısmını ilgilendiren arızaların bir alt türü.
adım adım veya bobinden bobine diye çevrildiğini gördüm.
https://www.elektrikport.com/teknik-kutuphane/endustride-kes...
https://www.linkedin.com/pulse/yg-trafo-koruması-hüseyin-güz...

betül asiye karpuzcu
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
turn-to-turn fault protection
sarım sarım arızası koruması


Explanation:
bütün kaynaklarda bu şekilde geçiyor

Omer faruk apak
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
turn-to-turn fault protection
sargı koruması


Explanation:
Buna benzer sorular başka dil çiftlerinde sorulmuş, anladığım kadarıyla kişilerin verdikleri cevaplar turn-to-turn için winding fault, interturn fault vs. şeklinde verilmiş Türkçe olarak "sargı koruması" olarak çevirilebilir diye düşünüyorum.
http://docplayer.biz.tr/9931751-Seviyeye-bagli-kumanda-cihaz...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2019-05-27 13:04:58 GMT)
--------------------------------------------------

merak ediyorum emin olma seviyemi biraz yüksek tutmuş olsaydım birşey değişir miydi? Gördüğüm kadarıyla "adım adım ... " önerisine karar kılmışsınız, şayet çevirdiğiniz metinde "minor internal turn-to-turn faults" yazıyor olsaydı bu ucube isim tamlamasını nasıl çevirecektiniz?

Baran Keki
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  WORDISTANBUL: Amaç kısa devreye karşı koruma olduğu için Evet.
8 hrs
  -> Teşekkürler

agree  Fırat Temiz: https://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/interturn fault
12 hrs
  -> Teşekkürler Fırat Bey

agree  Erkut Yildiz
1 day 4 hrs
  -> Teşekkür ederim

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
turn-to-turn fault protection
turn to turn arıza koruması


Explanation:
Bobinden bobine veya sarımdan sarıma faz arızası vb zorlama çeviriler bulunmakla birlikte, çoğunlukla orjinal haliyle kullanılmaktadır. Mutlaka çevirecekseniz diğer seçenekler uygun zaten. Selamlar...

Example sentence(s):
  • Bu gibi gerilimler turn-to-turn (adım-adım) arızalarına neden olabilir.
  • Turn-to-turn kısa devre, her kutup faz grubunun bobinleri arasında kısa bir devre, bir kutup faz grubundaki bobinler arasında kısa bir devre ve bir bobin içindeki dönüşler arasında kısa bir devre içerir.

    https://www.elektrikport.com/makale-detay/endustride-kestirimci-bakim-uygulamasi-ve-onemi/4130#ad-image-0
    https://polen.itu.edu.tr/bitstream/11527/1180/1/4454.pdf
WORDISTANBUL
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
turn-to-turn fault protection
Dönme arızası koruyucusu


Explanation:
IMHO

Salih YILDIRIM
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 41




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search