CHAIRMAN

Turkish translation: Başkan

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:CHAIRMAN
Turkish translation:Başkan
Entered by: Aziz Kural

12:28 Apr 12, 2014
English to Turkish translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Energy / Power Generation / Firma çalışma kurallar
English term or phrase: CHAIRMAN
CHAIRMAN AND CEO’S MESSAGE
Büyük bir petrol vegaz şirketi için...
Yönetim Kurulu başkanı dedim ama belki oturmuş başka bir şey vardır çünkü CEO'dan daha üst bir görev sanırım.
Selam,
Aziz
Aziz Kural
Turkey
Başkan
Explanation:
IMO
Selected response from:

Salih1946
United States
Grading comment
Teşekkürler...
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0cra_kurulu_ba%C5%9Fkan%C4%B1
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2yönetim kurulu başkanı
Yasemin Açıkgün
5yönetim kurulu başkanı/denetim kurulu başkanı
Nuri Razi
5Başkan
Salih1946
4genel başkan
Salih Ay (X)


Discussion entries: 3





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
chairman
yönetim kurulu başkanı/denetim kurulu başkanı


Explanation:
kullanıldığı ülkeye bağlı

--------------------------------------------------
Note added at 7 dakika (2014-04-12 12:35:41 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Chief_executive_officer
Bazı Avrupa ülkelerinde iki board var, bunların biri supervisory board ki başkanı Chairman, diğeri de executive board ki başkanı CEO.
Amerika'da ise board of directors (yönetim kurulu başkanı) shareholder'ler tarafından seçilen kurul ve başkanı da chairman oluyor, bir de icra kurulu var executive committee deniyor ki o da CEO.

Nuri Razi
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
chairman
yönetim kurulu başkanı


Explanation:
Ben de Yönetim Kurulu Başkanı diye biliyorum. Tekrar araştırınca yine aynı yönetim kurulu başkanı olduğunu gördüm.

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2014-04-12 12:36:57 GMT)
--------------------------------------------------

Chairman of the Board=COB

http://bit.ly/OTLyaT

Yasemin Açıkgün
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dagdelen
4 mins
  -> Teşekkür ederim

agree  Ali Rıza Yoltaş
1 day 2 hrs
  -> Teşekkür ederim

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chairman
genel başkan


Explanation:
Yönetim Kurulu başkanından daha üst bir makam sadedinde/ihtimaline karşı bu karşılığı öneriyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2014-04-12 12:45:52 GMT)
--------------------------------------------------

Çeviri önerim: Genel başkan(ın) ve yönetim kurulu başkanının mesajı
CEO= Chief executive officer= yönetim kurulu başkanı, icra kurulu başkanı/üyesi, icra yetkili amiri, başkan, genel müdür v.b. anlamlarında kullanılıyor.

Salih Ay (X)
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
chairman
Başkan


Explanation:
IMO

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Teşekkürler...
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0cra_kurulu_ba%C5%9Fkan%C4%B1




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search