control a joint venture

Turkish translation: ortak girişim çoğunluk hisselerini sahip olmak

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:control a joint venture
Turkish translation:ortak girişim çoğunluk hisselerini sahip olmak
Entered by: Aziz Kural

03:20 Apr 13, 2014
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Energy / Power Generation / Firma çalışma kuralları
English term or phrase: control a joint venture
We apply our Code of Conduct whenever we control a joint venture.
Burad control den ne kaste ediliyor acaba?
Selam,
Aziz
Aziz Kural
Turkey
kontrolü elimizde olan bir ortak girişim şirketi
Explanation:
buradaki kontrolden kasıt şirkette %51 veya daha fazla hisseye sahip olmaktır. join venture yaygın kullanılıyor ama ortak girişim daha yerel.
Selected response from:

Emin Arı
Turkey
Grading comment
Teşekkürler...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Bir ortak girişimi kontrol etmek/yönetmek
Salih YILDIRIM
4bir iş ortaklığını denetlemek
Salih Ay (X)
3kontrolü elimizde olan bir ortak girişim şirketi
Emin Arı


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Bir ortak girişimi kontrol etmek/yönetmek


Explanation:
Tam cümle çevirisi:

Bir ortak girişimin yönetimi bizde olduğunda, Davranış Kurallarımızı uygularız.

Salih YILDIRIM
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bir iş ortaklığını denetlemek


Explanation:
Bir iş ortaklığını (ortak girişimi) denetlediğimizde/tetkik ettiğimizde, meslekî ahlâk kurallarımızı uygularız.(own translation)
Bir iş ortaklığının (ortak girişimin) yönetiminde (=to control, verb) yasalar, sözleşmeler, tüzükler, protokollar v.b. çok daha sert yaptırımlar olduğundan, burada -bağlama da uyuyor ise- to control: denetlemek/tetkik etmek anlamında kullanılmış olabilir.
Bu anlamdaki bazı kullanım örnekleri:
https://www.google.com.tr/search?q="mesleki ahlak kuralları ...
http://www.isaca.org/certification/code-of-professional-ethi...

Salih Ay (X)
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kontrolü elimizde olan bir ortak girişim şirketi


Explanation:
buradaki kontrolden kasıt şirkette %51 veya daha fazla hisseye sahip olmaktır. join venture yaygın kullanılıyor ama ortak girişim daha yerel.

Emin Arı
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Teşekkürler...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search