footprint telephone

Turkish translation: az yer kaplayan telefon

11:25 Mar 3, 2016
English to Turkish translations [PRO]
Marketing - Energy / Power Generation
English term or phrase: footprint telephone
The original small footprint phone..
Mgurcan
Turkey
Turkish translation:az yer kaplayan telefon
Explanation:
Sormanız gereken aslında "small footprint". Az yer kaplayan demek. "Footprint"in anlamlarından biri de "bir şeyin kapladığı yer". Örneğin Merriam-Webster sözlüğünden kontrol edebilirsiniz.
Selected response from:

Engin Gunduz
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3az yer kaplayan telefon
Engin Gunduz
5karbon ayak izi
WORDISTANBUL
4Minimalist tasarım(lı) telefon
Yunus Can ATLAR
5 -1çevre dostu telefon
Salih1946


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
karbon ayak izi


Explanation:
Elektronik cihazların kullanımına bağlı karbon salınımı bağlamında bu karşılığı öneriyorum. Yeni nesil mobil telefonlarda Co2 sertifikası olarak da adlandırılıyor. Referanslara bakarak tam karşılığı oturtabilirsiniz.

Örnek cümlenizde "küçük karbon ayak izine sahip telefon" özelliğine atıf var galiba.


    Reference: http://www.letsgomobile.org/tr/9317/galaxy-s3/
    https://tr.wikipedia.org/wiki/Karbon_ayak_izi
WORDISTANBUL
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Yusef: olabilir değil öyle diğeri ecological veya carbon ile birlikte kullanılır
67 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
az yer kaplayan telefon


Explanation:
Sormanız gereken aslında "small footprint". Az yer kaplayan demek. "Footprint"in anlamlarından biri de "bir şeyin kapladığı yer". Örneğin Merriam-Webster sözlüğünden kontrol edebilirsiniz.

Engin Gunduz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  WORDISTANBUL: Haklısınız, bağlama göre bu da olabilir pek tabii.
15 mins
  -> Teşekkür ederim

agree  Yusef
67 days
  -> Teşekkür ederim

agree  oguzhanyaman
614 days

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
çevre dostu telefon


Explanation:
Harika aciklamasi bu linkte var: http://www.slideshare.net/adarshdeepsingh/carbon-foot-printp...

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Yusef: linkizde dahi caebon-footprint olarak geçiyor
67 days

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Minimalist tasarım(lı) telefon


Explanation:
Ürün kullanma kılavuzlarında ve reklamlarında daha şık duracak bir ifade.

Yunus Can ATLAR
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yusef: bu da doğru bir yaklaşım
66 days

disagree  oguzhanyaman: genel anlamda doğru görünebilir fakat minimalist tasarım bambaşka bir konuya karşılık gelmektedir, bana kalırsa ürünün kapladığı yerin az olmasına pek bir vurgusu yok.
613 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search