integrated engineering

Turkish translation: entegre mühendislik

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:integrated engineering
Turkish translation:entegre mühendislik
Entered by: kaderissima

15:23 May 24, 2015
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Engineering (general)
English term or phrase: integrated engineering
Sanıyorum Türkiye'de mühendislik fakültelerinde, birden fazla alanı kapsayan bu tür bir bölüm mevcut değil. Aşağıdaki bağlantıda detaylı bilgi bulabilirsiniz.

http://www.calendar.ubc.ca/vancouver/index.cfm?tree=12,195,2...

Bu mühendisliği Türkçe'ye nasıl kazandırabiliriz? Ben "Bütünleşik Mühendislik" olarak düşündün. Önerilerinizi almak isterim.

Teşekkürler.
kaderissima
Netherlands
entegre mühendislik
Explanation:
Entegre mühendislik
Selected response from:

gultekinmurat
Turkey
Grading comment
Öneriniz için teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6entegre mühendislik
gultekinmurat
3 +1genel mühendislik
Ümit Karahan
3disiplinlerarası mühendislik
Emin Arı
5 -3Uygulama Mühendisliği
Salih YILDIRIM


Discussion entries: 5





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -3
Uygulama Mühendisliği


Explanation:
Böyle tanımlardım zira aşağıdaki link'in açıklaması bunu çağrıştırıyor (bütün mühendislik disiplinlerini kapsaması açısından)

http://w3.siemens.com/mcms/plant-engineering-software/en/com...

Salih YILDIRIM
United States
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Kim Metzger: http://www.abbreviationfinder.org/tr/acronyms/iep_integrated...
9 mins

disagree  Yusef: Tüm mühendislik dalları uygılamalıdır, burada çoğun dan belli bir derecede eğitim verilen ayrı bir branş sözkonusu.
1 hr

disagree  Elif Baykara Narbay: Belirttiğiniz kaynakta "bütünleşik/entegre mühendisliğin belirli bir alana uygulanması" ifade edilmiş.
20 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
entegre mühendislik


Explanation:
Entegre mühendislik


    Reference: http://karya.com.tr/tallinn-teknoloji-universitesi-estonya/
gultekinmurat
Turkey
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Öneriniz için teşekkürler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kim Metzger: http://www.hkmo.org.tr/resimler/ekler/CNTT_401_ek.pdf
12 mins
  -> Teşekkürler

agree  ATIL KAYHAN: Tam olarak budur.
13 mins
  -> Teşekkürler Atıl Bey

agree  Elif Baykara Narbay: "Bütünleşik mühendislik" bana "entegre mühendislik"ten daha yakın geldi ama anlam aynı zaten.
25 mins
  -> Teşekkürler

agree  Yasemin Açıkgün
1 hr
  -> Teşekkürler

agree  Yusef: kullanımı öyle
1 hr

agree  Engin Gunduz
13 hrs

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
genel mühendislik


Explanation:
Çok ilginç gerçekten. Ders programından anladığım kadarıyla İnşaat, makine, elektrik, maden vb. mühendisliklerinden azar azar öğretiyorlar. Farklı disiplinlerin birarada takım çalışması yapmasına yönelik hazırlanmış bir eğitim programı.
Önerdiğim karşılık şu şekilde kulağa hoş geliyor :-Ne mühendisisin? -Genel mühendisim.
"Bütünleşik mühendisim" biraz garip gibi. :) Selamlar...

Ümit Karahan
Turkey
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Yusef: Genel cerrah misali bu da olabilirdi, ancak öbürü kulllanılıyor.
1 hr

agree  Selçuk Dilşen: Bir mühendis olarak en uygun karşılığın bu olduğunu düşünüyorum.
15 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
disiplinlerarası mühendislik


Explanation:
IMHO

birden çok mühendisliği içerdiği için bu terim olabilir.

Emin Arı
Turkey
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search