waste reducer

Turkish translation: atık parçalama makinesi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:waste reducer
Turkish translation:atık parçalama makinesi
Entered by: Özden Arıkan

19:42 Nov 22, 2006
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology / waste management
English term or phrase: waste reducer
Kullanım alanları: (Waste incineration plants:
- Transfer stations
- Recycling plants
- Pre-shredding
- Composting plants
- Sorting plants)

Selam Arkadaslar,
'Waste Reducer' için Güzel Türkçem'de daha iyi biri tanım bilen var mı? Atık Azaltıcı'dan daha iyi bir tanım... Kullanım alanları yukarda... Geri dönüşüm tesislerinde, çürütme gübre tesislerinde falan...
Çok teşekkür ederim. Hepinize kolay gelsin. Londra'dan selamlar...
Aysun Demir
United Kingdom
atık parçalama makinesi
Explanation:
atık parçalama makinesi

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2006-11-22 19:52:50 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.bursaekonomi.com.tr/?page=newsopen.asp&opennews=3...
Selected response from:

Serkan Doğan
Turkey
Grading comment
Merhaba!
Cok tesekkur ederim.
Selamlar,
Aysun
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1atık parçalama makinesi
Serkan Doğan
5atık azaltıcı
Salih1946
5alternatifler
Nizamettin Yigit
5atık imha (sistemi/tesisi)
Taner Göde
4parçalayıcı
Serdar Oncu
3atık azaltma makinesi
Leyal


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
atık parçalama makinesi


Explanation:
atık parçalama makinesi

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2006-11-22 19:52:50 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.bursaekonomi.com.tr/?page=newsopen.asp&opennews=3...

Serkan Doğan
Turkey
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Merhaba!
Cok tesekkur ederim.
Selamlar,
Aysun

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ebru Kopf
11 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
parçalayıcı


Explanation:
atık parçalayıcı olarak da kullanılabilir ama zaten çöp yakma tesislerinde, kompostlama tesislerinde vs. kullanıldığı için ayrıca atık diye belirtilmesine gerek yok.


    Reference: http://inanplastics.com/TR/default.htm
    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=at%C4%B1klar%C4%B1n+...
Serdar Oncu
Turkey
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
Notes to answerer
Asker: Serdar, tekrar tesekkurler, Ay.


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
atık imha (sistemi/tesisi)


Explanation:
1. Linkte fotoğraflar var, hem de çok güzel ve örnek teşkil eden fotoğraflar: http://images.google.com/images?hl=en&q=waste reducer&btnG=S...

2. Linkte de websitelerini görebilirsiniz: http://www.google.com/search?hl=en&q=atık imha


http://temizlik-dezenfeksiyon.com/page32.html
*************************************

ATIK iMHA SiSTEMLERi

ATIK imhasi
Cevremizin korunmasi ve atiklarin bilincli bir sekilde imhasi yapilmalidir.Bunun icin yeni kanunlar cikarilacak ve onlemler alinacaktir.Bazi atiklar dogada yillarca kalir ve bozulmamaktadir.Cevremize ve insanliga zarar verir.
Hastane atiklarina ve bir cok diger tehlikeli atiklara onem vermeliyiz.Tehlikeli kontaminasyonlara sebeb olabiliriz.

ATIK imhasinda yakma sistemi
Atik hacminin %98 oraninda kucultulmesini saglar.
Sadece tehlike arz etmeyen kul olarak kalir.
Tum mikroorganizmalar tamamen yok edilir.
Yanma verimi %99,9 oranindadir.
Yakma sistemi icin cok buyuk alana ihtiyac yoktur.
Yanma sonucu meydana gelen isi enerjisi kullanilabilir.
Ekonomiktir.Kullanimi kolaydir.Guvenlidir.
Yas ve kuru filitreler ile istenmeyen zararli gazlar tutulur.Cevreye ve havasina zarar vermez.

ATIK imha Sistemi
Atikların 900°C'nin altindaki sicakliklarda yanmasi halinde zararli gazlar oluşur.Atiklari rafine ederek 1200-1400°C'de tam yanmayi sağlayan, atmosfere zararli gazlari birakmayan bir sistemdir.
Bu sistemde kullanilan enerjinin bir kismi, isi geri kazanim donanimi sayesinde geri kazanilir.
Sistemde ön ve son yanma hücreleri bulunur. Ön yanma hücresinde kati atiklar yakilir, son yanma hücresinde ise ortaya çikan gazlar yüksek sicaklikta yakilirlar.

ATIK imha Sistemleri
Kullanim Alanlari...
Belediye Çopleri
Tibbi Atiklar ve Hastane Atiklari
Tehlikeli Atiklar
Kimyasal Atiklar
Hava Limani Atiklari
Hotellerin Atiklari
Endustriyel Atiklar
Hayvan ve Kesimhane Atiklari



    Reference: http://images.google.com/images?hl=en&q=waste+reducer&btnG=S...
    Reference: http://www.google.com/search?hl=en&q=at%C4%B1k+imha
Taner Göde
Does not meet criteria
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Cok tesekkurler gercekten.. Selamlar, kolay gelsin. Aysun


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
atık azaltma makinesi


Explanation:
Alttaki açıklamayı okuduktan sonra 'atık azaltma makinesi' – veya senin belirtmiş olduğun 'atık azaltıcısı' – karşılığının kullanılması daha doğru olacağını düşünüyorum.


Waste reduction technology
"The difference between shredding and *waste reduction* applications really has more to do with the desired size of the processed material and required throughput than the size of the machine," explained SSI's Mark Fowler, senior project engineer. "With a shredder, you get relatively small pieces of material, whereas with a primary *waste reducer*, you get fairly big pieces. But, when you're talking about demolished buildings, even big pieces take up a lot less room in a landfill than the unprocessed debris would."
www.parker.com/eurohyd/Static/Swedish/HU/HU_4_05GB.pdf


----------
Hmm, belki 'atık indirgeci' de denilebilir (tamam, bu biraz atmasyon oldu ;-))


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-11-22 22:04:36 GMT)
--------------------------------------------------

Danimarka’da yerleşik M & J Industries A/S firması, üretmekte olduğu “*waste reducer*/shredder” diye adlandırılan atık parçalama makinelerinin Türkiye pazarında dağıtıcılığını, temsilciliğini yapacak ya da ithal edecek firmalar ile temas kurmak istiyor. Firma, 1988 yılından bu yana *atık azaltma* ve parçalama alanında yüksek teknolojiye dayalı çözümler üretmektedir.
http://www.bursaekonomi.com.tr/?page=newsopen.asp&opennews=3...


Leyal
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Yeniden merhaba! Cok tesekkurler. İyi geceler. Ay.


1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
alternatifler


Explanation:

atık öğütücü
çöp öğütücü

eğer buradaki reduce entegre sistem içerisinde başka yöntemleri de içeren bir "reduce" manasını ifade ediyorsa o zaman genel

atık indirgeyici
atık indirgeme sistemi
atık indrigeme birimi



Nizamettin Yigit
Turkey
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Turkish

699 days   confidence: Answerer confidence 5/5
atık azaltıcı


Explanation:
Because this term has been used to define post - incineration decreased amount of waste.

Salih1946
United States
Does not meet criteria
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search