intensive familiarization

Turkish translation: -

13:10 Apr 7, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Science - Environment & Ecology
English term or phrase: intensive familiarization
intensive familiarization
Turkish Translators Group (X)
Turkish translation:-
Explanation:
bence yaklaşımınız yanlış, şu anlamda: "intensive familiarization"a aynı şekilde terim halinde karşılık aramamalısınız, yapısal uyuşmazlık var çünkü iki dil arasında, türkçede bu böyle bütün halinde bir yerden alınıp başka bir yere yerleştirilebilecek bir terimle ifade edilemeyecektir. şunu demek istiyor: biz burada size x standartlarını anlatmaya çalıştık, ama verdiğimiz bilgiler, bu standartların işleyişine ilişkin yoğun bir pratik deneyimin yerini tutmaz, tutabileceği de düşünülmemelidir.
Selected response from:

Özden Arıkan
Germany
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2-
Özden Arıkan
4 +1yoğun alıştırma
Yesilyurt
5Yüksek derecede tanıma (yoğun tanıtma)
Adil Sönmez (X)
5tam algılama
Salih1946
4bir bütün olarak ilişkilendirilemez
smyrna


Discussion entries: 2





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
yoğun alıştırma


Explanation:
--

Yesilyurt
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan
4 hrs
  -> Teşekkür ederim

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Yüksek derecede tanıma (yoğun tanıtma)


Explanation:
Sözlük Anlamları:

1) familiarize
• verb: make familiar or acquainted (Example: "We familiarized ourselves with the new surroundings")

http://public.onelook.com/?loc=lemma&w=familiarize

2) familiarization

• noun: the experience of becoming familiar with something

http://public.onelook.com/?w=familiarization&loc=nophr

Familiarization => alıştırmak, ilişki kurmak, tanımak, tanıtmak

Kaynak: İngilizce – Türkçe Redhouse

intensive

• adjective: characterized by a high degree or intensity; often used as a combining form (Example: "The questioning was intensive")


--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs 54 mins (2005-04-08 06:05:01 GMT)
--------------------------------------------------

\"son derece iyi bilme\"

Bu yazının içeriği, EN 45011 Standardının son derecede iyi bilinmesinin (bilinmesi ihtiyacının) yerini alamaz ve almamalıdır.

Adil Sönmez (X)
Works in field
PRO pts in category: 4

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bir bütün olarak ilişkilendirilemez


Explanation:
Bu yazının (belgenin) içeriği EN 45011 standartları ile bir bütün olarak ilişkilendirilemez ve ilişkilendirilmemelidir.

smyrna

1 day 8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
-


Explanation:
bence yaklaşımınız yanlış, şu anlamda: "intensive familiarization"a aynı şekilde terim halinde karşılık aramamalısınız, yapısal uyuşmazlık var çünkü iki dil arasında, türkçede bu böyle bütün halinde bir yerden alınıp başka bir yere yerleştirilebilecek bir terimle ifade edilemeyecektir. şunu demek istiyor: biz burada size x standartlarını anlatmaya çalıştık, ama verdiğimiz bilgiler, bu standartların işleyişine ilişkin yoğun bir pratik deneyimin yerini tutmaz, tutabileceği de düşünülmemelidir.

Özden Arıkan
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Salih Bayram: budur çeviri
1 day 12 hrs
  -> teşekkürler, yalnız diğer arkadaşlar cevap verdiğinde asker henüz bağlamı açıklamamıştı.

agree  Umit Altug
8 days
  -> teşekkür ederim

1294 days   confidence: Answerer confidence 5/5
tam algılama


Explanation:
This is what I have technically perceived.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search