Literal Qabalah

Turkish translation: Harfi Kabala

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Literal Qabalah
Turkish translation:Harfi Kabala
Entered by: Bunchi

12:59 Mar 29, 2011
English to Turkish translations [PRO]
Esoteric practices / Qabalah
English term or phrase: Literal Qabalah
The Literal Qabalah is concerned with the codification of information in scripture, including both the Old and New Testaments of the Bible.
There is also Symbolic Qabalah, Practical Qabalah, Written Qabalah etc.
eozge
Turkey
Harfi Kabala
Explanation:
The literal kabala is so written that the letters, numbers, and words must be transposed to perceive the meaning. ...The code that must be used to decipher it, takes three different forms as follows: GEMATRIA, TEMURA, and NOTARIQUON or the DOGMATIC KABBALAH; ...

Harfi Kabala, Gematria, Notariqon ve Temura isminde üç parçadan oluşur.
Selected response from:

Bunchi
United Kingdom
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Literal kabala
Halil Ibrahim Tutuncuoglu "Бёcäטsع Լîfe's cômplicåtعd eñøugh"
5Edebi Tarihleme ve Numaralam Bilimi
Salih YILDIRIM
4 +1Harfi Kabala
Bunchi
4 +1Sözlü Kabala
TheTranslator86
4edebi kabala
Ceren Coşar
3Edebi Qabalah
ATIL KAYHAN


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
literal qabalah
Edebi Qabalah


Explanation:
Qabalah bir özel isim olmali.

ATIL KAYHAN
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
literal qabalah
edebi kabala


Explanation:
bazıları kaballah olarak da kullanmış

http://www.kabbalah.info/tr/what-is-kabbalah/introduction/ka...

Ceren Coşar
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
literal qabalah
Sözlü Kabala


Explanation:
İbranice de 'almak', 'gelenek' anlamına gelen Kabala, bir takım hesaplar kullanılarak olaylara yön verdigi düşünülen bir tür ezoterizmdir. Kabalist inanışa göre Kabala, Tanrının (YHVH) Musa peygamber ile Sina dağında yaptığı konuşma da aktardığı Tevrat ın sözel kısmıdır.

TheTranslator86
Turkey
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adnan Özdemir: İlahiyat_sal yönününü, İbranice bağlamında çok güzel açıklamışsınız. Kutlarım
4 mins
  -> teşekkürler

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
literal qabalah
Harfi Kabala


Explanation:
The literal kabala is so written that the letters, numbers, and words must be transposed to perceive the meaning. ...The code that must be used to decipher it, takes three different forms as follows: GEMATRIA, TEMURA, and NOTARIQUON or the DOGMATIC KABBALAH; ...

Harfi Kabala, Gematria, Notariqon ve Temura isminde üç parçadan oluşur.


    Reference: http://www.ancientorderoffreeasiatics.com/Kabbalah.html
    Reference: http://www.ruhunyolculugu.com/kabalanin_perde_arkasi-t1901.0...
Bunchi
United Kingdom
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Recep Kurt
28 mins
  -> Teşekkür ederim

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
literal qabalah
Edebi Tarihleme ve Numaralam Bilimi


Explanation:
Imho

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-03-29 14:48:16 GMT)
--------------------------------------------------

Numaralandırma olacaktı

Salih YILDIRIM
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
literal qabalah
Literal kabala


Explanation:
Kabbala, normal olarak beş yoldur;

1. Oral Kabbala; Burada bilgi söylencelerle geliştirilir, öğretmenler kalıcı değildir ve kimlikleri önemsenmez; önemli olan Kabbala yolcusunun majikal yoludur; bu bir dost, arkadaş veya herhangi biri de olabilir. Anlatılmak istenen açıkta olanın görülmesidir. Ayrım ve eleme bilgilendikçe oluşacaktır.

2. Yazılı Kabbala: Geleneksel amaçlarla doğanın, evrensel yapının temellerinin ve kaderin öğrenilmesidir. Yazılı Kabbala, Kabalistik yönden yazılmış tüm kaynaklara dayanır. Burada amacın Kabbala olup, olmadığına karar verilir.

3. Literal Kabbala: Kabbala´nın bu bölümü kabalistik bilgileri ve literatürü içerir, genelde Tevrat önemli ve gereklidir. Örneğin "Gematria" yani sayı sanatı ve bilimi harflerin şifreleri öğrenilir. Amaç kutsal kitapların okunup gizli anlamların uyandırılmasıdır, bunun için uygun Kabalistik kodlar ve ilişkiler öğrenilir.

4. Sembolik Kabbala: Kabbala anlamayı içerir, bireyin kişesel deneyimi ile ilgilidir ve burada sembolizmaları algılayabilen zeka öncelik kazanır. Temelinde Kabbala´nın "Yaşam Ağacı" diagramı yer alır.

5. Pratik Kabbala: Burada Kabbala´nın tüm türleri ve yönlerinden yararlanılır. Böylece bireysel, içsel ve transsal değişimler gerçekleştirilebilir.


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2011-03-29 16:37:17 GMT)
--------------------------------------------------

burası fazla kabalalık oldu


    Reference: http://www.zamane-sozluk.com/sozluk.aspx?x=kabala
    Reference: http://www.kalemlervekiliclar.com/forum/Thread-Bir-Gizem-Oku...
Halil Ibrahim Tutuncuoglu "Бёcäטsع Լîfe's cômplicåtعd eñøugh"
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  skaya: Tevrat metinlerinin sadece anlam değil metinsel açıdan da mucize olduğuna, harfi harfine dizilişlerinin de anlamı ve şifreleri olduna vs. vs. Literal Kabala deyip geçmek en iyisi..tam karşılığı yok..
4 hrs
  -> TEŞEKKÜRLER




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search