put bond

Turkish translation: Satım Opsiyonlu Bono

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:put bond
Turkish translation:Satım Opsiyonlu Bono
Entered by: hfilik

01:12 Jun 2, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: put bond
Bağlam yok. Finans terimleri sözlüğü için.
hfilik
Turkey
Satım Opsiyonlu Bono
Explanation:
Put option ve Bond kelimelerinin birlikte kullanılması ile üretilmiş bir kavram.

Put option, bir finansal bir üründe, zorunluluk olmamakta birlikte, satım hakkı verir. O yüzden, satım opsiyonu olarak adlandırılır.

Dolayısıyla satım opsiyonlu bono olarak adlandırmak makul gözüküyor.

Aşağıya iki link kopyalıyorum. Hem put bond hem de put option kavramlarını açıklayan.


https://www.investopedia.com/ask/answers/06/bondputoption.as...


https://www.investopedia.com/terms/p/putoption.asp

Kolay geldin.
Selected response from:

Murat Söker
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1erken itfa edilebilir tahviller
Recep Kurt
5Satım Opsiyonlu Bono
Murat Söker
4Tahsisli tahvil
Salih1946


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Satım Opsiyonlu Bono


Explanation:
Put option ve Bond kelimelerinin birlikte kullanılması ile üretilmiş bir kavram.

Put option, bir finansal bir üründe, zorunluluk olmamakta birlikte, satım hakkı verir. O yüzden, satım opsiyonu olarak adlandırılır.

Dolayısıyla satım opsiyonlu bono olarak adlandırmak makul gözüküyor.

Aşağıya iki link kopyalıyorum. Hem put bond hem de put option kavramlarını açıklayan.


https://www.investopedia.com/ask/answers/06/bondputoption.as...


https://www.investopedia.com/terms/p/putoption.asp

Kolay geldin.



    https://www.investopedia.com/ask/answers/06/bondputoption.asp
    https://www.investopedia.com/terms/p/putoption.asp
Murat Söker
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
erken itfa edilebilir tahviller


Explanation:
Ansiklopedik Muhasebe ve Finans Terimleri Sözlüğü'ndeki tanıma göre "itfası vadeden önce istenebilen tahvil"dir.

Ref.: http://goo.gl/FCVDXh

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-06-02 03:03:45 GMT)
--------------------------------------------------

"tahvil" olacaktı

Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 111

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Çağatay Duruk
2 days 1 hr
  -> Teşekkür ederim Çağatay Bey

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Tahsisli tahvil


Explanation:
Yani; ihraç edenin tahvilin nominal değerini vadesinden önce tahvil sahibine ödemeye zorlayan bir tahvil türü.

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search