strip

Turkish translation: detaylardan arındırmak

23:57 Jul 27, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: strip
bağlam şöyle:
"... cannot inform a customer how to strip a payment in order to allow it to go through"

ne önerirsiniz?
Mustafa C. KATI
Turkey
Turkish translation:detaylardan arındırmak
Explanation:
bir para transferi (payment) yapılırken verilen bazı detaylar transferin herhangi bir aşamada takılmasına ve ek incelemelere tabi tutulmasına neden olabilir. örneğin alıcının adı, ülkesi, transferin nedeni, açıklamalarda verilen bazı bilgiler gibi. burada, bu türden bir takılma olmaması için transferi detaylardan arındırma işlemine değiniliyor ve bunun nasıl yapılacağının müşteriye söylenemeyeceği belirtiliyor.
Selected response from:

Çağatay Duruk
Turkey
Grading comment
bunu tercih ettiler, teşekkürler..
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5(ödemeden nasıl) kurtulunacağını
Salih1946
4detaylardan arındırmak
Çağatay Duruk
3ödemenin esasına dair bilgileri değiştirmek veya silmek
Emin Arı


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
detaylardan arındırmak


Explanation:
bir para transferi (payment) yapılırken verilen bazı detaylar transferin herhangi bir aşamada takılmasına ve ek incelemelere tabi tutulmasına neden olabilir. örneğin alıcının adı, ülkesi, transferin nedeni, açıklamalarda verilen bazı bilgiler gibi. burada, bu türden bir takılma olmaması için transferi detaylardan arındırma işlemine değiniliyor ve bunun nasıl yapılacağının müşteriye söylenemeyeceği belirtiliyor.

Çağatay Duruk
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
bunu tercih ettiler, teşekkürler..
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler..


20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ödemenin esasına dair bilgileri değiştirmek veya silmek


Explanation:
Stripping is the deliberate act of changing or removing material information from payments or instructions, making it difficult to identify payments or to connect them to sanctioned parties, individuals or countries.

bkz. https://www.acams.org/aml-resources/samantha-sheens-blog/san...

Bloktaki yazılanlar terimi açıkça anlatılıyor. Burada söz konusu olan ödeme veya şiparişteki bilgileri değiştirerek veya silerek, ödeme veya siparişin Uluslararası Yaptırımlara takılmamasını sağlamak.

Yani, kısaca, "banka olarak müşteriye yolsuzluk yapması için yol gösteremezsiniz" diyor.

IMHO

Emin Arı
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler..


3 days 16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
(ödemeden nasıl) kurtulunacağını


Explanation:
Bağlama uygun tanım böyle olabilir.

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search