Scoring saw

Turkish translation: çentik testeresi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Scoring saw
Turkish translation:çentik testeresi

17:32 Jun 2, 2016
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2016-06-05 20:54:07 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Forestry / Wood / Timber
English term or phrase: Scoring saw
Herkese İyi Akşamlar diliyorum,

Ahşap işleme makineleri dahilinde çeşitli testereler yer almaktadır. Bunlardan bazıları trimming saw, cut-off saw ve scoring saw.

Scoring saw teriminin Türkçe karşılığına ihtiyacım var, maalesef hiç bir yerde rastlayamadım.

Çizme-Çentikleme testeresi demek ne kadar doğru olur? Önerileriniz için teşekkür ederim.
Emin Turhan
Turkey
çentik testeresi
Explanation:
to score: to make notches, cuts, lines, etc.

Kullanim amacina göre bir siniflandirma yapmislar. "Scoring saw" çentik (notch) yapmak için kullanilan bir testere türü olmali.
Selected response from:

ATIL KAYHAN
Turkey
Grading comment
Çok teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1çizici testere
Recep Kurt
5 -1kertme testeresi
Selçuk Dilşen
3 -1çentik testeresi
ATIL KAYHAN


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
scoring saw
çentik testeresi


Explanation:
to score: to make notches, cuts, lines, etc.

Kullanim amacina göre bir siniflandirma yapmislar. "Scoring saw" çentik (notch) yapmak için kullanilan bir testere türü olmali.

ATIL KAYHAN
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Çok teşekkürler.
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim. bu durumda çentik testeresi yanlış olmayacaktır sanırım.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Yusef: TDK çentik: bir şeyin kenarından kesilerek veya kırılak yapılan küçül lertik, tırtiık
19 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
scoring saw
çizici testere


Explanation:
https://goo.gl/CqGLZF


    Reference: http://www.egenmakina.com.tr/images/Egen-Katalog.pdf
Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yusef: çizici daha doğru ve kullanılıyor, bu bıçağın görevi asıl bıçağa yol açarak, talaşlanmayı önleme. Çizici için 1 ref daha:http://www.makel.com/Makel_PanelImalatMakinalari.pdf
10 hrs
  -> Teşekkür ederim Yusef Bey

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
scoring saw
kertme testeresi


Explanation:
Birinci referanstaki resimde karşılıklı çalışan iki daire testerenin bulunduğu bir makine görülüyor.
http://www.sawmillcreek.org/showthread.php?140096-what-s-a-s...
İkinci referansta ise Türkiye'deki bir ithalatçının benzer ürünü ve bu makineye verilmiş olan "kertme testeresi" ismi görülebiliyor.
http://alumarkcnc.com/?page_id=44
Mobilya ve diğer ahşap eşya üretiminde kertme işlemi çok kullanılan ve bilinen bir işlemdir.


    Reference: http://www.sawmillcreek.org/showthread.php?140096-what-s-a-s...
    Reference: http://alumarkcnc.com/?page_id=44
Selçuk Dilşen
United Kingdom
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim, bende bir kaç makine üreticisine sordum ve aynı yanıtı aldım.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Yusef: evet Türkçe, makine alüminyum profil kesme makinesi, TDK tanımlarına bakıldığında profil için kertik, çentik denebilir, ahşap hızarları genelde daha geniş yüzeylerde çalışır ki TDK tanımına göre burada çizilen ince kanal için kertik denmez
11 hrs
  -> Düşüncenize saygı duyuyorum. Ben kendi deneyimime göre yanıt verdim.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search