Big Picture

Turkish translation: bir bütün olarak

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Big Picture
Turkish translation:bir bütün olarak
Entered by: Ali Bayraktar

13:28 Dec 31, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: Big Picture
Çalışanlara yöenlik bir yönetici anket çalışması; yöneticinin sıralanan özelliklerden hangisine daha çok uyduğunu seçmeleri isteniyor çalışandan.

Tariflerden birisi de şöyle

Big Picture – Looks at the end result, less interested in how you get there, likes strategies, cohesion, alignment, sees the forest but not necessarily the trees, end justifies the means

Şimdiden Herkese Teşekkürlerimi Sunar,
Tüm Proz.com Camiasına Mutlu Bir Yıl Dilerim
Ali Bayraktar
Turkey
bir bütün olarak bakmak
Explanation:
Genel olarak "big picture" deyimi bir şeye bir bütün olarak bakmak/algılamak veya incelemek anlamlarını taşır. Yani ayrıntılardan ziyade sonuça bakmak anlamınıda. Belki mecazi bir yaklaşım denelebilir.
Selected response from:

Kcda
Grading comment
Teşekkürler, İyi yıllar
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1büyük resim
Yasemin Açıkgün
5Sonuça bakan/sonuç odaklı
Nahit Karataşlı
5ana tablo
Ismet Ozkilic (Ph.D.)
5Genellemeci
Taner Göde
4bir bütün olarak bakmak
Kcda


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
big picture
büyük resim


Explanation:
Büyük Resim diyebilirsiniz. yani büyük resmi göz önünde bulunduran yönetici tipinden bahsediliyor.

Yasemin Açıkgün
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Önder Öztürkçü
1 hr
  -> Teşekkür eder, mutlu yıllar dilerim..

agree  Serkan Doğan
2 hrs
  -> Teşekkür eder, mutlu yıllar dilerim..

disagree  Ismet Ozkilic (Ph.D.): Burada "picture" kelimesinin "resim" ile hicbir ilgisi yoktur; ozellikle de soz konusu olan kisisel ozellikler ise. "Ahmet Bey buyuk resmi gorebilen bir idarecidir" gibi bir cumle ne kadar Turkce bir ifadedir acaba?
5 hrs
  -> "To see the Big Picture" yani "Büyük resmi Görmek İfadesini" bimiyor olmanız çok garip.

1 min   confidence: Answerer confidence 5/5
big picture
Genellemeci


Explanation:
http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q="Genellemeci"&meta=

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2007-12-31 13:32:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.canaktan.org/yonetim/psikolojik-siddet/basa-cikma...

Genelleme yapan kişiler, bütün ile parça arasındaki farklılığı gözden kaçırırlar.[4] Ağaca bakar, ormanı göremezler. Genellemeci kişilik tipine sahip bireyler, esnek tutum ve davranış gösteremedikleri için “herkes”, “her zaman”, “daima”, “asla” gibi kesin kavramlarla konuşurlar.

Genellemeci yaklaşım, sadece gerçeğin saptırılmasına yarar. Zira, olaylar ne “her zaman”, ne de “hiçbir zaman” meydana gelir. Genellemeci yaklaşım, psikolojik şiddetle mücadele için gerekli azim ve çabayı gösterme yerine, mevcut durumu kabul etmekten başka bir işe yaramaz.

Genelleme kişinin seçici algısını öldürür ve farkındalığını ortadan kaldırır. Ayırt etme, genellemenin karşıtıdır. Genelleme benzerliklere yapılan bir tepkidir, ayırt etme ise varlıklara yapılan bir tepkidir. Ayırt etme mağdura güçlü bir sağduyu kazandırır. Sağduyusu güçlü olan birinin psikolojik şiddetle mücadelesi daha kolay olacaktır.


Taner Göde
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
big picture
ana tablo


Explanation:
Dictionary.com Unabridged (v 1.1) - Cite This Source - Share This
big picture
–noun
a broad, overall view or perspective of an issue or problem.

Duruma gore (her ne kadar yabanci kokenli kelimelerle ifade edilse de) "panoramik perspektif" de denebilir.

Ismet Ozkilic (Ph.D.)
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 12

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
big picture
Sonuça bakan/sonuç odaklı


Explanation:
Özellikle, üst düzey yönetici ayrıntılarla uğraşmaz sonuça bakar. Ayrıntılarla uğraşmak, çalışanların, yani astların görevidir. Astlar, karar vermeye esas teşkil edecek hazırlıklarını, hareket tarzları şeklinde (fayda/mahsur listesi) sunarlar, üst düzey yönetici de seçer. Etkinliğin sonunda başarı onundur, başarısızlık astlarındır. Onu sadece sonuç ilgilendir, "lastik patladı, şoför kamyondan atladı" faslı hiç ilgilendirmez. Saçları asla ağarmaz, yüzünde kırışıklıklar oluşmaz, sindirim sistemi sorunu yaşamadığı gibi başka bir sağlık sorunu da yoktur..

Klasik söylemlerinden birisi de "KARDEŞİM BEN HATİCE'YE DEĞİL NETİCEYE BAKARIMDIR."

İYİ SENELER

Nahit Karataşlı
Turkey
Native speaker of: Turkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
big picture
bir bütün olarak bakmak


Explanation:
Genel olarak "big picture" deyimi bir şeye bir bütün olarak bakmak/algılamak veya incelemek anlamlarını taşır. Yani ayrıntılardan ziyade sonuça bakmak anlamınıda. Belki mecazi bir yaklaşım denelebilir.

Kcda
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler, İyi yıllar




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search