Bluestocking tendency

Turkish translation: aydın erkeklerle biraraya gelme eğilimi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Bluestocking tendency
Turkish translation:aydın erkeklerle biraraya gelme eğilimi
Entered by: educulus

23:00 Sep 20, 2011
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: Bluestocking tendency
Mama says I must not reveal my bluestocking tendencies. But I always dreamed of being a great political hostess
lati
aydın erkeklerle biraraya gelme eğilimi
Explanation:
Üstbağlantıda yer alan yazıda da görüleceği üzere, tarihçesinde belirli bir kesimdeki bayanların, aydın çevrelerdeki erkeklerden kopuk olmak yerine, onlarla biraraya gelerek ortak ve üst düzey eğitilmişlik konusu alanlarda söyleşilerde bulunmak süreci sözkonusudur.
Selected response from:

educulus
Turkey
Grading comment
teşekkürler
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2entelektüel eğilimler
Aysegul Sec
5 +1bilgiçlik eğilimi
Özgür Salman
5 +1bilim ve edebiyata olan eğilim/ilgi
Recep Kurt
5aydın erkeklerle biraraya gelme eğilimi
educulus
5İlm-i düşkünlük
Salih YILDIRIM


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bluestocking tendency
bilgiçlik eğilimi


Explanation:
Bilgiçlik, çokbilmişlik eğilimi kastediliyor.

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2011-09-20 23:04:20 GMT)
--------------------------------------------------

Okumuşluk, aydınlık gibi anlamları da var, bunu metnin ruhuna göre daha kolay anlamak mümkün olur bence.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2011-09-20 23:20:10 GMT)
--------------------------------------------------

Yalnız burada "eğilim" dendiği için bir hâlden ziyade tavır yani bilgiçlik akla geliyor.

Örneğin bir insanın akıllılık eğilimi olmaz, akıllıca davranma eğilimi olabilir.

Özgür Salman
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Yucel
12 hrs
  -> Teşekkürler.

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bluestocking tendency
bilim ve edebiyata olan eğilim/ilgi


Explanation:
Referans metinde "political hostess" ifadesi olduğu için, olay 18-19. yy'da geçiyor galiba; "political hostess" kocası siyasetle uğraşan veya asilzade/sosyete sınıfına dahil olup, evinde siyasetin tartışıldığı davetlere evsahipliği yapan kadınları ifade eder. Kaynak metinde de annesi kızına "uslu, cici kız ol; bilim ve edebiyata olan eğilimini/ilgini açık etme/herkese belli etme" diyor... Bence


    Reference: http://www.answers.com/topic/bluestocking
Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Yucel
12 hrs
  -> Teşekkürler

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bluestocking tendency
İlm-i düşkünlük


Explanation:
Imho

Salih YILDIRIM
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
bluestocking tendency
entelektüel eğilimler


Explanation:
Bilim, edebiyat düşkünü; okumuş gibi tanımlar bende entelektüel sözcüğünü çağrıştırdı. Bluestocking'in okumuş, aydın kadın için kullanılan bir ifade olduğunu da dikkate alırsak; cümlede annenin "Kadınlar öyle her şeyi bilmez" demesi gibi bir anlam da var sanki.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2011-09-21 06:39:51 GMT)
--------------------------------------------------

entelektüel eğilim/ eğilimler

Aysegul Sec
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ozgur Demirel
5 hrs

agree  Ahmet Antmen
7 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bluestocking tendency
aydın erkeklerle biraraya gelme eğilimi


Explanation:
Üstbağlantıda yer alan yazıda da görüleceği üzere, tarihçesinde belirli bir kesimdeki bayanların, aydın çevrelerdeki erkeklerden kopuk olmak yerine, onlarla biraraya gelerek ortak ve üst düzey eğitilmişlik konusu alanlarda söyleşilerde bulunmak süreci sözkonusudur.


    Reference: http://www.basbleu.com/info/bluestocking.hzml
educulus
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 3
Grading comment
teşekkürler




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search