Geek

Turkish translation: teknomanyak

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Geek
Turkish translation:teknomanyak
Entered by: Bora Taşdemir

08:10 Aug 19, 2015
English to Turkish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: Geek
Çoğu yerde "inek", "salak" gibi şekillerde çevriliyor ama tam anlamını karşıladığını düşünmüyorum. Türkçeye en doğru nasıl çevrilebilir sizce?

Geek: A person who is single-minded or accomplished in scientific or technical pursuits but is felt to be socially inept.
Bora Taşdemir
(asosya)l teknomanyak
Explanation:
sadece bir öneri
Selected response from:

Emin Arı
Turkey
Grading comment
Teşekkürler, "teknomanyak" bu terim için uygun gibi görünüyor :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5çağdaş ve en yaygın argo kullanımı: bilgisayar/bilişim uzmanı
educulus
4 +1deli
Selçuk Dilşen
5bilgisayar kurdu
Aziz Kural
5 -1Moron
Salih YILDIRIM
4-kolik
Selçuk Dilşen
3anti-sosyal bilim kurdu
Raffi Jamgocyan
3asosyal inek
Dagdelen
2(asosya)l teknomanyak
Emin Arı


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
geek
anti-sosyal bilim kurdu


Explanation:
Sadece bir öneri, ama büyük ölçüde karşıladığını düşünüyorum

Raffi Jamgocyan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Öneri için teşekkürler, ancak bu terim çok uzun...


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
geek
asosyal inek


Explanation:
asosyal inek:
https://www.google.com.tr/search?q="asosyal inek"&ie=utf-8&o...


"tekno inek" de olurdu, ancak az hit veriyor.
https://www.google.com.tr/search?q="tekno inek"&ie=utf-8&oe=...




--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2015-08-19 08:19:22 GMT)
--------------------------------------------------

ayrıca "tekno inek" deyimi yanlış yönlendirme de içerebilir: Örneğin "yüksek teknoloji kullanılarak büyükbaş hayvan yetiştiriciliği" anlamına da gelebilir.

Dagdelen
Turkey
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Öneri için teşekkürler, ancak "inek" teriminin "geek" kelimesi için uygun olmadığını düşünüyorum...


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
geek
çağdaş ve en yaygın argo kullanımı: bilgisayar/bilişim uzmanı


Explanation:
özelde:
-teknoloji alanında kafayı bilgisayarla oynatmış/bilgisayar tutkunu/delisi;
- gözü yaptığı işten başka bir şey görmeyen kişi;
- toplumsal ilişkilerinde: çatlak/üşütük; kafayı sıyırmış; şaşkın
- alık

educulus
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Öneri için teşekkürler, ancak "bilişim uzmanı" bir meslek adıdır.


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
geek
-kolik


Explanation:
Burada "-kolik" bir ek olarak düşünülmeli. "Alkolik", "işkolik", "oyunkolik" gibi kelimelere eklenmiş olan bu tanımlayıcı ek bir işe, hobiye vb. bağımlılık derecesinde dükün bir insanı tarif ediyor. Burada "inek" vb. gibi bire bir karşılık bulmaya çalışmak bence doğru değil çünkü hem çeviri kokar hem de kulak tırmalayacak derecede çirkin olur. Çevirinin doğal ve akıcı olmasını gözeterek bu karşılığı kullanmak akla yatkındır.


    Reference: http://www.haberturk.com/saglik/haber/31458-cocugunuz-bilgis...
Selçuk Dilşen
United Kingdom
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Öneri için teşekkürler, ancak "X geeks online" gibi bir metni çevirirken sadece "-kolik" eki kullanılamaz...


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
geek
deli


Explanation:
Yine Türkçeye uygun, akıcı ve akla yatkın bir karşılık. İngilizcede "geek" denen kişiler Türkçede "araba delisi", "av delisi" örneklerinde olduğu gibi bir şeyin "delisi" olarak nitelenebiliyor. Anlamı gayet iyi karşıladığı kanısındayım.


    https://www.google.com.tr/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=%22bal%C4%B1k+delisi%22
Selçuk Dilşen
United Kingdom
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Öneri için teşekkürler, ancak "deli" kelimesi bu terimi tek başına karşılamıyor...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ErmanCelik
2 days 5 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
geek
bilgisayar kurdu


Explanation:
Bir anlamı da budur...
Selam,
Aziz

Aziz Kural
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Öneri için teşekkürler, ancak "bilgisayar kurdu" farklı bir terim ve tek başına tam anlamı karşılamıyor...


10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
geek
Moron


Explanation:
Derdim.

Salih YILDIRIM
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Kim Metzger: http://dictionary.reference.com/browse/geek
2 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
geek
(asosya)l teknomanyak


Explanation:
sadece bir öneri

Emin Arı
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Teşekkürler, "teknomanyak" bu terim için uygun gibi görünüyor :)
Notes to answerer
Asker: Öneri için teşekkürler, sanırım "teknomanyak" cevaplar arasından en uygunu gibi :)





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search