multiple service instances

Turkish translation: birden fazla servis (hizmet) nesnesi (kopyası)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:multiple service instances
Turkish translation:birden fazla servis (hizmet) nesnesi (kopyası)
Entered by: altugk

10:09 Feb 23, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: multiple service instances
- For failover and performance purposes, multiple service instances can be added on each node.

- Load an analysis on multiple service instances to handle a large number of concurrent users
Onur Inal
Germany
birden fazla servis (hizmet) nesnesi (kopyası)
Explanation:
Onur Bey,

Buradaki sıkıntı "instance" kelimesi. Tam oturmuş bir karşılığı yok, bu nedenle de jargonda konuşurken olduğu gibi kullanılıyor. Ancak "nesne" olarak kullanmanız gayet uygun. Şöyle ki;

Bellekte yeri olmayan, sadece bir tariften ibaret olan tanım dosyasına "class" deniyor. Bu "class"tan bellek içinde yer alan bir nesne oluşturmak için "instantiation" yapılıyor. Bilgisayar bunu bellekte bir "object" / "instance" olarak görüyor. Bu nesneden de istenildiği kadar üretilebiliyor.

Bu karmaşık açıklamalar için kusuruma bakmayın, iyi çalışmalar diliyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2018-02-24 06:10:54 GMT)
--------------------------------------------------

"çoklu servis" şeklinde ifade edince alanda yıllardır çalışan bir olarak ben şöyle algılıyorum: bir servis var ve bu doğal haliyle birden fazla thread açarak çalışıyor. Bu tek servis durdurulunca çalışan threadlerin tamamı duruyor, başlatılınca da hepsi çalışıyor. "birden fazla" şeklinde ifade edilince anladığım şu: servis tek thread halinde çalışıyor, birden fazla servis çalışıtırılabiliyor, her biri münferit olarak açılabiliyor ve kapatılabiliyor. Sizin verdiğiniz cümlelerden de ikinci anlamı çıkardığım için böyle bir öneride bulundum.
Selected response from:

altugk
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Çoklu hizmet örnekleri
Salih1946
4birden fazla servis (hizmet) nesnesi (kopyası)
altugk


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Çoklu hizmet örnekleri


Explanation:
http://microservices.io/patterns/deployment/multiple-service...

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler cevap için


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
birden fazla servis (hizmet) nesnesi (kopyası)


Explanation:
Onur Bey,

Buradaki sıkıntı "instance" kelimesi. Tam oturmuş bir karşılığı yok, bu nedenle de jargonda konuşurken olduğu gibi kullanılıyor. Ancak "nesne" olarak kullanmanız gayet uygun. Şöyle ki;

Bellekte yeri olmayan, sadece bir tariften ibaret olan tanım dosyasına "class" deniyor. Bu "class"tan bellek içinde yer alan bir nesne oluşturmak için "instantiation" yapılıyor. Bilgisayar bunu bellekte bir "object" / "instance" olarak görüyor. Bu nesneden de istenildiği kadar üretilebiliyor.

Bu karmaşık açıklamalar için kusuruma bakmayın, iyi çalışmalar diliyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2018-02-24 06:10:54 GMT)
--------------------------------------------------

"çoklu servis" şeklinde ifade edince alanda yıllardır çalışan bir olarak ben şöyle algılıyorum: bir servis var ve bu doğal haliyle birden fazla thread açarak çalışıyor. Bu tek servis durdurulunca çalışan threadlerin tamamı duruyor, başlatılınca da hepsi çalışıyor. "birden fazla" şeklinde ifade edilince anladığım şu: servis tek thread halinde çalışıyor, birden fazla servis çalışıtırılabiliyor, her biri münferit olarak açılabiliyor ve kapatılabiliyor. Sizin verdiğiniz cümlelerden de ikinci anlamı çıkardığım için böyle bir öneride bulundum.

altugk
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 30
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim detaylı açıklama için. Gerçekten epey teknik bir çeviriyle meşgulum :) "birden fazla servis" yerine "çoklu servis" de diyebilirim sanırım

Asker: "birden çok servis kopyası" olarak kullandım





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search